تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

تغییر استاندار فارس رد نشد

  • 12 شهریور 1396 - 15:34
تغییر استاندار فارس رد نشد

یک منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایرنا بحث‌ها در خصوص تغییر استاندار فارس را رد نکرده و تایید کرده که استاندار فعلی به تهران خواهد رفت.

او گفته که پیشنهادهایی در خصوص حضور سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس در پست‌های ملی مطرح شده است.

این منبع که نامش فاش نشده، افزوده: «عملیاتی شدن این پیشنهادها، مستلزم تصمیم‌گیری نهایی در سطح کلان دولت و نیازمند استقرار مهندس افشانی در پایتخت است.»

به گفته او، «تحقق این امر نیازمند معرفی فردی به عنوان سرپرست استانداری یا استاندار فارس است.»

احتمال می‌رود آقای افشانی به عنوان معاون وزیر کشور در امور عمرانی منصوب شود.

از هادی پژوهش، معاون سیاسی امنیتی استانداری به عنوان یکی از گزینه‌های سرپرست استانداری فارس نام برده می‌شود اما او فعلا در ایران است و برای انجام مناسک حج در عربستان به سر می‌برد.

در همین حال از «محمدابراهیم انصاری لاری استاندار فارس در دولت سیدمحمد خاتمی و حیدراسکندرپور فرماندار شیراز در دولت سیدمحمد خاتمی» به عنوان گزینه‌های جدی که برای تصدی استانداری فارس مطرح هستند، نام برده می‌شود.

احمد جمالی معاون پیشین منابع انسانی استانداری فارس و سیداحمدرضا دستغیب (فرزند علی‌اصغر) نماینده پیشین شیراز در مجلس از دیگر گزینه‌های تصدی استانداری فارس به شمار می‌روند.

افشانی تیرماه ۱۳۹۴ به عنوان استاندار فارس منصوب شده است. او دومین استانداری بود که در دولت حسن روحانی به این سمت منصوب شد.

پیش از او سیدمحمد احمدی استاندار فارس بود. به گفته تحلیل‌گران عملکرد احمدی باعث تقویت مخالفان سیاسی دولت روحانی در شیراز شده بود و به همین دلیل از استانداری برکنار شد.

انتقادها از افشانی نیز در ماه‌های اخیر شدت یافته. منتقدان او می‌گویند که از نیروهای غیربومی در برخی پست‌ها استفاده کرده، اتهامی که افشانی آن را رد می‌کند و می‌گوید حداکثر سه مدیر غیربومی به کار گرفته است.

دیدگاه