مادر احسان مازندرانی: وضعیت فرزندم به مرحله هشدار رسیده

  • 11 شهریور 1396 - 7:51
مادر احسان مازندرانی: وضعیت فرزندم به مرحله هشدار رسیده

اعظم اقتصاد، مادر احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار زندانی گفته که وضعیت پسرش به «مرحله هشدار» رسیده است.

خانم اقتصاد افزوده از سه‌شنبه ۷ شهریور به فرزندش در بهداری زندان اوین دو بار سرم زده شده است.

احسان مازندرانی، فارغ‌التحصیل دانشکده خبر است که در سال ۱۳۹۲ به عنوان مدیر مسئولی روزنامه فرهیختگان منصوب شد. او خبرنگاری را از سال‌ها قبل و با خبرگزاری پانا در شیراز آغاز کرد.

خانم اقتصاد همچنین گفته: «احسان هرچیزی که می خورد برمی‌گرداند. غیر از آب توانایی خوردن هیچ چیزی را نداشت حتی آب قند هم که می‌خورد بر می‌گرداند. حالا آب و مایعات را هم معده‌اش پس می‌زند. سه‌شنبه هفته گذشته توی زندان حالش بد شد. نیمه بی‌هوش او را به بهداری اوین منتقل کردند اما در بهداری اوین امکانات زیاد نیست که بتوانند کاری بکنند فقط در حد گرفتن فشار و قند و ضربان قلب انجام می‌دهند. فشارش خیلی پایین زیر ۸ بوده، قندش زیر ۴۰ و ضربان قلب‌اش ۱۳۰. به احسان اصرار کردند که باید سرم بزنند که اجازه نمی‌داد. دلیل اش این است که می‌گوید بارها شده در زندان، چه در انفرادی و چه بعد از آن، قرص اشتباه به او داده‌اند. قرص را توی جلد نمی‌دهند تک تک در می‌آورند می‌دهند. احسان می‌گوید من اعتمادی ندارم اگر واقعا نگران وضعیت هستید و به مرز هشدار رسیده مرا بفرستید بیمارستان. یا آزاد کنید یعنی مرخصی استعلاجی بدهید که خودم را درمان کنم.»

پیشتر ملیحه حسینی، همسر احسان مازندرانی نیز در توئیترش نوشته بود که «پزشکان اوین پس از ١۵روز، پیشنهاد دادن مواد غذایی مورد نیاز بدن احسان مازندرانی از طریق سرم در دو نوبت در روز به وی تزریق شود.»

الیاس حضرتی، نماینده تهران نیز هفته گذشته در نامه‌ای به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه خواهان رسیدگی او به پرونده احسان مازندرانی شد.

مازندرانی ۱۱ آبان سال ۱۳۹۴ در تهران بازداشت شد. او به‌ اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت» به تحمل هفت سال حبس تعزیری محکوم شد اما دادگاه تجدیدنظر، حکم او را به ۲ سال کاهش داد. ۱۱ آبان ۱۳۹۶ مدت محکومیت او به پایان می‌رسد.

این روزنامه‌نگار پیش‌ از این هم در اسفند سال ۱۳۹۱ و به دنبال بازداشت شماری روزنامه‌نگاران در آن سال، در دفتر روزنامه اعتماد بازداشت شد و پس از حدود سه هفته با سپردن وثیقه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

دیدگاه