وضعیت جسمی روزنامه‌نگار زندانی شیرازی «نگران‌کننده» گزارش شده

  • 01 شهریور 1396 - 19:27
وضعیت جسمی روزنامه‌نگار زندانی شیرازی «نگران‌کننده» گزارش شده

وضعیت جسمی احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار شیرازی که در زندان اوین به سر می‌برد، «نگران‌کننده» گزارش شده است.

ملیحه حسینی، همسر این روزنامه‌نگار شامگاه سه‌شنبه ۳۱ مرداد در توئیترش نوشت که «احسان مازندرانی شب گذشته [دوشنبه ۳۰ مرداد] برای بار دوم در زندان اوین بیهوش شد.»

حسین تاج، وکیل احسان مازندرانی نیز شنبه ۲۸ مرداد در خصوص وضعیت موکلش ابراز نگرانی کرده بود و گفته بود که شرایط جسمانی او «مساعد نیست.»

ناج به خبرگزاری ایسنا گفته که این روزنامه‌نگار «از روز چهارشنبه هفته گذشته توانایی خوردن غذا ندارد.»

وکیل احسان مازندرانی می‌گوید: «بارها به عنوان وکیل احسان مازندرانی و با توجه به اینکه حدود یک ماه تا پایان اتمام دوره محکومیت موکلم باقی نمانده و با عنایت به اینکه یک بار ایشان به اشتباه آزاد شده درخواست مرخصی دادم. همچنین رئیس زندان اوین و نیز معاون دادستان در دادسرای فرهنگ و رسانه هم با توجه به شرایط جسمانی موکلم این درخواست را شخصا به دادستان ارسال کرده اما تاکنون جوابی نگرفته‌ایم.»

حسین تاج ابراز امیدواری کرده که دادستان «هر چه سریعتر» با مرخصی درمانی متصل به آزادی احسان مازندرانی موافقت کند.

احسان مازندرانی، فارغ‌التحصیل دانشکده خبر است که در سال ۱۳۹۲  به عنوان مدیر مسئولی روزنامه فرهیختگان منصوب شد. او خبرنگاری را از سال‌ها قبل و با خبرگزاری پانا در شیراز آغاز کرده بود.

این روزنامه‌نگار یازدهم آبان سال ۱۳۹۴ در تهران بازداشت شد. او به‌ اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت» به تحمل هفت سال حبس تعزیری محکوم شد اما دادگاه تجدیدنظر، حکم او را به ۲ سال کاهش داد. ۱۱ آبان ۱۳۹۶ مدت محکومیت او به پایان می‌رسد.

این روزنامه‌نگار پیش‌ از این هم در اسفند سال ۱۳۹۱ و به دنبال بازداشت شماری روزنامه‌نگاران در آن سال، در دفتر روزنامه اعتماد بازداشت شد و پس از حدود سه هفته با سپردن وثیقه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

 

دیدگاه