تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

احمد منتظری بازداشت شد

  • 04 اسفند 1395 - 19:45
احمد منتظری بازداشت شد

دادسرای ویژه روحانیت قم اعلام کرد که احمد منتظری روز چهارشنبه چهارم اسفند احضار و بازداشت شده است.

در اطلاعیه این دادسرا آمده که احمد منتظری به اتهام «تضعیف مبانی نظام مقدّس جمهوری اسلامی و اهانت، افترا و دروغ پردازی‌های متعدد وی  نسبت به معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی قدس‌سره‌الشریف و یادگار عزیز ایشان و همچنین تطهیر و حمایت از منافقین کوردل و تروریست و همنوایی با استکبار جهانی» در دادگاه بدوی به شش سال حبس محکوم شده بود که دادگاه تجدیدنظر نیز این حکم را تایید کرده و به همین دلیل حکم حبس وی از امروز اجرا شد.

احمد منتظری به دنبال انتشار فایل صوتی جلسه برخی مقامات کشور با آیت‌الله فقید حسین‌علی منتظری مربوط به دهه ۶۰ در تاریخ ۲۳ مرداد سال جاری به دادگاه ویژه روحانیت قم احضار و به اتهام «افشای اسرار نظام جمهوری اسلامی» مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت پس از چند جلسه بازجویی، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، انتشار اسناد سری و تبلیغ علیه نظام، به ۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس محکوم شد. در حکم دادگاه ویژه روحانیت آمده بود که شش سال از مدت این محکومیت اجرا می‌شود و حکم خلع او از لباس روحانیت به مدت سه سال معلق خواهد شد.

در فایل صوتی که تابستان امسال منتشر شد، آیت‌الله منتظری در دیدار با حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، مصطفی پورمحمدی و ابراهیم رئیسی از مقامات قضایی در دهه ۶۰ از اعدام‌های تابستان سال ۱۳۶۷ انتقاد می‌کند.

دیدگاه