تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

فائزه هاشمی: در رابطه با مرگ پدرم ابهام وجود دارد

  • 19 مرداد 1396 - 23:34
فائزه هاشمی: در رابطه با مرگ پدرم ابهام وجود دارد

فائزه هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با روزنامه «قانون»در خصوص شایعاتی در رابطه فوت پدرش گفت: «روزگار است و هر آمدنی، رفتنی دارد. فوت بابا به‌حدی ناگهانی بود که ناخودآگاه با توجه به جایگاه ایشان، ابهاماتی را نه تنها برای جامعه بلکه برای فرزندان نیز به وجود می‌آورد. امروز شورای امنیت یک اقداماتی کرده ولی نتیجه خاصی برای خانواده محرز نشده است و البته ابهام وجود دارد.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت ۱۹ دی ۱۳۹۵ جانش را از دست داد. در خصوص مرگ او، احتمالاتی مطرح شده اما قطعی نیست.

فائزه هاشمی گفته است: «یکی از معضلات ما این است که مردم فکر می‌کنند بعداز فوت پدر، همه با ما خوب و مهربان هستند ولی این‌گونه نیست و بعد عید، چهار نفر از خانواده ممنوع‌الخروج شده‌اند.»

فائزه هاشمی در رابطه با فشارها بر خانواده گفت: «البته فشارهایی که بر پدر بود، بعد از فوت ایشان به ما ارث رسیده است. پدر نمی‌گذاشت فشارهایی که آن دوران بر او وارد می‌شد به ما انتقال پیدا کند ولی امروز آن‌ها را مستقیم درک می‌کنیم.»

او درباره بردارش محسن هاشمی که گفته می‌شود “از همه فرزندان عاقل‌تر است” می‌گوید: «محسن رویه محافظه‌کارانه دارد برای همین می‌گوید من عاقل هستم. محسن تغییر موضع نداده و همیشه همین‌گونه بوده است. خانواده هاشمی انواع و اقسام دارد، بعضی ها فکر می‌کنند ما تقسیم کار کردیم در صورتی که به طور طبیعی این‌گونه هستیم.»

«آبروریزی است افغانستان وزیر زن دارد ما نداریم»

فائزه هاشمی همچنین در این گفت‌وگو خواستار ورود وزیران زن به کابینه حسن روحانی شد. او می‌گوید زنان ایران به روحانی رای داده‌اند و آنها آن‌قدر ارزش دارند که به خواست‌های خود برسند.

 

 

او می‌گوید زنان ایران به روحانی رای داده‌اند و آنها آن‌قدر ارزش دارند که به خواست‌های خود برسند.

او در این باره می‌گوید: «روحانی چه پاسخی برای بانوان ایران زمین دارد؟ البته شنیده‌ام که به روحانی گفته‌اند نباید وزیر زن داشته باشید. احمدی‌نژاد وزیر زن داشت، چون روحانی از خودشان نیست فشار می‌آورند که وزیر زن نباید باشد.»

خانم هاشمی خواستار استفاده از زنان در پست‌های مدیریت بالاست. او اعتقاد دارد: «در دنیای امروز نمی‌توانیم بگوییم وزیر زن داشتن نوآوری است». فائزه هاشمی این وضعیت را آبروریزی می‌داند که در افغانستان وزیر زن باشد و در ایران وزیر زن وجود نداشته باشد.

فائزه هاشمی در انتهای گفت‌وگو این سخن که ۴۰ درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند را ناصحیح می‌داند و می‌گوید: «آنچه در کوی و برزن می‌بینیم با خط فقری که بیان می‌دارند مغایرت دارد. جاده‌ها، پمپ بنزین‌ها، مسافرت‌ها، سرانه خرید و… گواه این است که این نظر درست نیست. پول چه سالم و چه ناسالم در بین مردم در گردش است.»

دیدگاه