تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

معاون استاندار تهران از «شناسایی کلی» هتاکان به روحانی خبر داد

  • 05 تیر 1396 - 21:45
معاون استاندار تهران از «شناسایی کلی» هتاکان به روحانی خبر داد

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران روز دوشنبه پنجم تیر از «شناسایی کلی» ۲۰ تن از کسانی خبر داد که در جریان راهپیمایی روز قدس در تهران به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، «توهین» کرده‌ بودند.

محسن همدانی به شبکه تلویزیونی العالم، ‌وابسته به صدا و سیما گفت: «توهین کنندگان به رئیس جمهور به صورت کلی شناسایی شده‌اند و بررسی های اولیه نیز شروع شده است».

او افزود که تعداد افراد «توهین کننده» در مجموع بیش از ۲۰ تن نیستند و کمیته حقیقت‌یاب پس از مستند‌سازی٬ پرونده آنها را «در صورت صلاحدید به دستگاه قضایی» ارسال خواهد کرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران اضافه کرد: «این امکان نیز وجود دارد که پس از بررسی و شناسایی افراد خاطی٬ ضرورتی برای ارجاع پرونده آنها به دستگاه قضایی نباشد که در این خصوص دستگاه‌های مسئول تصمیم‌گیری خواهند کرد».

وی اعلام نکرد که چه نهاد‌ها و سازمان‌هایی در صورت ارجاع نشدن پرونده این افراد به قوه قضائیه٬ با افراد شناسایی شده برخورد خواهند کرد.

در راهپیمایی روز جمعه گذشته، عده‌ای در اطراف حسن روحانی شعارهای «مرگ بر منافق»، و «روحانی، بنی‌صدر پیوندتان مبارک» سر داده‌اند که انتشار فیلم٬ تصاویر و گزارش‌های این افراد٬ بازتاب‌های فراوانی در ایران داشته است.

اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی و علی مطهری نایب رئیس مجلس از جمله مقام‌هایی هستند که خواستار شناسایی و برخورد با این افراد شده‌اند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفته «این افراد و اقدام آنها به هیچ عنوان خودجوش نیست و از متن طبیعی اجتماع راهپیمایان» بیرون نیامده است.

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیزدر توییتر خود اقدام شعاردهندگان را «وحدت‌شکن» خواند.

در مقابل غلامعلی حداد عادل٬ مشاور رهبری، شعار دهندگان علیه حسن روحانی را «مردمی» معرفی کرده که حق اظهار‌نظر و بیان اعتراض‌های خود را دارند.

دیدگاه