حدود ۵۰ نفر در ارتباط با “فعالیت‌های تروریستی” در کرمانشاه بازداشت شدند

  • 05 تیر 1396 - 8:48
حدود ۵۰ نفر در ارتباط با “فعالیت‌های تروریستی” در کرمانشاه بازداشت شدند

مقامات از شناسایی و بازداشت ده‌ها نفر از پشتیبانان “عوامل تروریستی” در استان کرمانشاه بعد از حوادث تروریستی تهران خبر دادند. مقدار زیادی تسلیحات نیز ضبط شده است.

محمدحسین صادقی، دادستان کرمانشاه در نشست خبری یکشنبه ۴ تیر (۲۵ ژوئن) در دادسرای کرمانشاه از بازداشت بیش از۵۰ نفر پس از حملات تروریستی تهران خبر داد.

صادقی گفت: «پس از حوادث تروریستی تهران بیش از ۵۰ نفر از عناصر پشتیبان عناصر تروریستی در استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شدند.»

حملات تروریستی تهران در ۱۷ خرداد حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی را هدف گرفت که به شهادت ۱۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر انجامید. مسئولیت این حملات را گروه “دولت اسلامی” (داعش) بر عهده گرفته است.

به گزارش تسنیم، محمدحسین صادقی همچنین از کشف و ضبط کمربندهای انتحاری، چاشنی‌های الکترونیکی و تسلیحات از این افراد خبر داد.

صادقی اطمینان خاطر داد که بر مرزهای استان کرمانشاه “اشراف و احاطه کامل اطلاعاتی” حاکم است و “اخبار مربوط به تیراندازی و درگیری در مرزها کذب است.”

بازداشت این افراد چند روز بعد از حمله موشکی سپاه پاسداران از غرب ایران به مواضع داعش در شرق سوریه صورت گرفته است. این حمله به تلافی حوادث تروریستی تهران انجام شد.

پس از حملات تهران ایران اعلام کرد، طراح اصلی و مدیر این حملات که در خارج از کشور بود با همکاری نهادهای اطلاعاتی خارجی  کشته شده است.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران گفت، این فرد که نامش فاش نشد در زمان حملات تهران در “مرز” مستقر شده و پس از وقوع حملات از ایران خارج شده بود.

مقام‌های ایران بعد از حملات تهران از بازداشت ده‌ها نفر در ارتباط با گروه شبه‌نظامی داعش خبر داده‌اند.

 

دیدگاه