دادستان تهران: شعارها علیه روحانی را «جرم مشهود» خواند

  • 04 تیر 1396 - 10:56
دادستان تهران: شعارها علیه روحانی را «جرم مشهود» خواند

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، می‌گوید شعارهایی که در تظاهرات “روز قدس” علیه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، داده شده “جرم مشهود” بودند و دادستانی به دنبال شناسایی افرادی است که علیه آقای روحانی شعار دادند.

آقای دولت‌آبادی گفته است: “من یک نامه‌ای به فرماندهی پلیس تهران بزرگ و معاون وزیر اطلاعات نوشتم و درخواست کردم که نسبت به شناسایی عوامل حادثه دیروز اقدام کنند.”

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور هم گفته است که وزارت کشور و پلیس مستندات خود در این باره را به دستگاه قضایی ارائه می‌کنند.

روز جمعه، دوم تیر، همزمان با حضور حسن روحانی در تظاهرات ضداسرائیلی در تهران، عده‌ای شعارهایی علیه آقای روحانی دادند. فیلم‌های منتشرشده از این صحنه حاکی از آن است که محافظان آقای روحانی او را سوار خودرو کرده و از محل می‌برند.

هواداران آقای روحانی جمعه شب توییت‌هایی در حمایت از او نوشتند، آنها برچسب #حامی_روحانی_ام را به داغترین موضوع توییتر در جهان تبدیل کردند.

فراکسیون امید مجلس هم با انتشار بیانیه‌ای معترضان به آقای روحانی را “اقلیت مطلقی از تندروها” خوانده که که از “تاثیر اراده اکثریت مردم و پیروزی گفتمان عقلانیت بر مشی افراط، خشمگین شده‌اند”.

علی ربیعی، وزیر کار که سابقه سمت‌های اطلاعاتی و امنیتی دارد، گفته است شعاردهندگان روز جمعه افراد عادی نبودند و شعارهایشان هم خودجوش نبوده است.

آقای ربیعی گفته است: “جریانی سامان‌یافته ، محل ورود فرد مورد نظر به راهپیمایی و خروج آن را به دست می‌آورند. این افراد سامان‌یافته، به طور ثابت در آن مکان می‌مانند و به محض حضور فرد مورد نظر، شعارهای خود را می‌دهند.”

“مرگ بر منافق”و “مرگ بر آخوند آمریکایی” از شعارهایی بودند که علیه آقای روحانی داده‌ شدند. معترضان به او همچنین شعار می‌دادند: “روحانی ، بنی‌صدر، پیوندتان مبارک”.

 

دیدگاه