وزیر کشور خواهان شناسایی «شعاردهندگان علیه روحانی» شد

  • 02 تیر 1396 - 21:30
وزیر کشور خواهان شناسایی «شعاردهندگان علیه روحانی» شد

به دنبال شعار گروهی تندرو در راهپیمایی روز قدس علیه حسن روحانی رئیس‌جمهور و شمار دیگری از مقامات، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور در نامه‌ای به حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خواهان معرفی «خاطیان» به مراجع قضایی شد.

وزیر کشور از معاون خود خواسته تا این افراد با همکاری وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی شناسایی شوند.

امروز جمعه دوم تیر در جریان تظاهرات روز قدس در تهران، عده‌ای از شرکت‌کنندگان در برخوردی بی‌سابقه با حسن روحانی علیه او شعارهایی مانند «مرگ بر منافق، مرگ بر آخوند آمریکایی و روحانی، بنی‌صدر، پیوندتان مبارک» دادند.

رحمانی فضلی در نامه‌ به معاون امنیتی و انتظامی خود، شعاردهندگان علیه روحانی و تعدادی دیگر از مقامات را «افرادی قانون‌ستیز» خواند که «مبادرت به حاشیه‌سازی کرده‌اند.»

«آزمایش بزرگ» قوه قضاییه

در همین حال علی مطهری، نایب رئیس مجلس هم در جریان حضور در راهپیمایی روز قدس با معترضانی روبرو شد که علیه او شعار «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر منافق» دادند.

مطهری در اینستاگرام خود شعار دادن علیه رئیس‌جمهور را با برنامه‌ریزی قبلی و «مصداق جرم» خوانده و نوشته است که قوه قضاییه برای برخورد با این مسئله با یک «آزمایش بزرگ» مواجه است.

او نوشته: «دادستان تهران اکنون در معرض یک آزمایش بزرگ است که آیا با تعقیب مجرمان استقلال و عدالت خود و قوه قضائیه را نشان می‌دهد یا با چشم‌پوشی از آن، گرایش سیاسی را بر اجرای حق و عدالت مقدم می‌دارد.»

علی ربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی هم گفته که شعار دادن علیه روحانی خودجوش نبوده و با برنامه‌ریزی انجام شده است.

محمود صادقی نماینده مردم تهران هم در توییتر خود نوشت:‌ «اهانت به رئیس‌جمهور منتخب ملت، برخلاف رهنمود رهبرانقلاب، جامعه را دوقطبی می‌کند.»

صادقی در توییت دیگری بخشی از سخنان رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۱ را نقل کرده که گفته بود: «این که من از بعضى مسئولان و سران کشور گله‌گزارى کردم موجب نشود عده‌اى راه بیفتند بنا کنند علیه این و آن شعار دادن. نه، بنده با این کارمخالفم.»

 

دیدگاه