دادستان کل: بابک زنجانی تا زمان بازگرداندن پول‌ها اعدام نمی‌شود

  • 28 بهمن 1395 - 14:43
دادستان کل: بابک زنجانی تا زمان بازگرداندن پول‌ها اعدام نمی‌شود

حجت الاسلام و المسلمین جعفر منتظری دادستان کل کشور گفت: حکم اعدام بابک زنجانی تا بازنگرداندن کامل پول‌ها به بیت‌المال اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دادستان کل روز پنجشنبه ۲۸ بهمن در جمع خبرنگاران افزود: «حکم بابک زنجانی قطعی شده اما برای بازگرداندن پول‌هایی که به جیب زده و غالبا هم در خارج از کشور است تا اجرای حکم استرداد پول‌ها حکم اعدام وی اجرا نمی‌شود.»
حسن روحانی، رئیس‌جمهور در واکنش به حکم اعدام زنجانی گفته بود: «یک فرد به اعدام محکوم شده است، خب، پول های نفت کجا رفته است؟ چه کسانی حمایت کرده بودند؟ و چه کسانی اجازه فروش نفت به او داده بودند؟ باید ریشه را پیدا کرد وگرنه فساد از بین نمی‌رود.»

بابک زنجانی به دلیل فروش نفت ایران در دوره تحریم‌ها در دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین و پرداخت‌نکردن پول‌ها به وزارت نفت، در اسفند ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شده. ظاهرا بابک زنجانی دو میلیارد دلار نفت را به فروش رسانده، بی‌آنکه این پول‌ها را به وزارت نفت بدهد.

منتظری می‌گوید: «تلاش بر این است که پول‌ها به بیت‌المال بازگردد و به بابک زنجانی هم گفته‌ایم باید این مسئله را در مرحله اهمیت قرار دهد.»

دادستان کل کشور همچنین نقش فرد تازه دستگیر شده در پرونده بابک زنجانی را «مهم» توصیف کرد و گفت: «این فرد از عناصر موثر در پرونده بابک زنجانی است و پرونده او در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.»

منتظری جزییاتی در خصوص هویت این شخص اعلام نکرد.

دی ماه گذشته اعلام شد که یکی از متهمان پرونده بابک زنجانی در جمهوری دومینیکن بازداشت و به ایران مسترد شده است.

بابک زنجانی نیز ۹ ماه ۱۳۹۲ از سوی قوه قضائیه بازداشت شد و آن‌گونه که چند هفته قبل مشخص گردید برای بازجویی در اختیار سازمان اطلاعات سپاه پاسداران قرار داشت.

حسن روحانی دی ماه امسال گفته بود که قوه قضائیه برای اینکه بابک زنجانی در اختیار وزارت اطلاعات قرار داده شود، همکاری نکرده است.

 

دیدگاه