پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی اواخر مرداد رسیدگی می‌شود

  • 31 خرداد 1396 - 18:22
پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی اواخر مرداد رسیدگی می‌شود

سیدعلی مجتهدزاده وکیل دوتن از مدیران کانال‌های تلگرامی از رسیدگی به پرونده موکلان خود در اواخر مردادماه خبر داد.

مجتهدزاده به خبرگزاری ایلنا گفت: اتهامی که در ارتباط با این افراد مطرح شده در ارتباط با دولت کنونی است و نمی‌توان به افرادی که با دولت همکاری می‌کنند گفت که اقدام علیه امنیت ملی انجام داده‌اند .

این وکیل دادگستری در خصوص اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشت شده، گفت: خانواده آقایان کشوری و باقری برای قبول وکالت در این پرونده به من مراجعه کرده‌اند اما تاکنون موفق به ملاقات با موکلانم نشده‌ام و در این رابطه نیز شخصا نمی‌توانم موضوع را تایید یا تکذیب کنم.

او با بیان اینکه از طریق خانواده‌های موکلانش خبر اعتصاب غذای این افراد را شنیده است،‌ گفت: تاکید می‌کنم به دلیل اینکه هنوز شخصا نتوانسته‌ام با موکلانم علیرغم پیگیری‌های متعدد ملاقاتی داشته باشم، درباره خبر اعتصاب غذا و وضعیت جسمانی آنها سخنی بگویم.

مجتهدزاده اتهامات موکلان خود را بیشتر اختلافات سیاسی دانست تا قانونی و گفت: اتهامی که در ارتباط با این افراد مطرح شده در ارتباط با دولت کنونی است و نمی‌توان به افرادی که با دولت همکاری می‌کنند گفت که اقدام علیه امنیت ملی انجام داده‌اند . این افراد نظام و حاکمیت را قبول دارند و نمی‌توان باور کرد که قصد اقدام علیه مصالح نظام داشته باشند.

مدیران چند کانال تلگرامی در اسفندماه ۱۳۹۵ بازداشت و کانال‌های آن‌ها توقیف شد.

بیشتر کانال‌های تلگرامی توقیف شده نزدیک به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت حسن روحانی هستند.

شماری از مقام های دولتی خواهان آزادی این افراد شده اند.

دیدگاه