استانداری سیستان و بلوچستان: رهبر گروه «انصار الفرقان» کشته شد

  • 30 خرداد 1396 - 8:02
استانداری سیستان و بلوچستان: رهبر گروه «انصار الفرقان» کشته شد

معاون امنیتی استاندارسیستان و بلوچستان اعلام کرد که جلیل قنبرزهی،فرمانده گروه «انصارالفرقان»، در حملات روزهای گذشته نیروهای سپاه پاسداران به ارتفاعات قصر قند در جنوب این استان کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی اصغر میر شکاری روز دوشنبه،۲۹ خرداد، گفت که جسد این فرد و چهار نفر از نیروهایش در اختیار نیروی زمینی سپاه پاسداران است.

جلیل قنبرزهی (نفر وسط)

براساس گزارش مقامات در درگیری نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات با نیروهای گروه «انصار الفرقان» در روز چهارشنبه،۲۵ خرداد،پنج نفر دستگیر و دو نفر نیز کشته شدند.

پس از آن نیز روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران از حمله به نیروهای گروه «انصار الفرقان» در ارتفاعات قصرقند در استان سیستان و بلوچستان خبر داده بود.

 

خبرگزاری ایرنا در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد که گروه «انصار الفرقان» از سال ۷۵ به وجود آمده است.

با این حال پیش از این وب سایت مشرق نیوز اعلام کرده بود که گروه «انصار الفرقان» از اتحاد دو گروه «انصار ایران» و «فرقان» به وجود آمده است.

گروه «انصار ایران» یکی از شاخه‌های جدا شده از گروه «جندالله» پس از اعدام عبدالمالک ریگی، رهبر این گروه، است.

گروه «انصار الفرقان» سال ۹۳ اعلام کرده بود که به قطار باربری سپاه پاسداران حمله کرده اما مقامات ایران این ادعا را تکذیب کردند.

این گروه در سال‌های گذشته همچنین مسئولیت حمله به تعدادی از مرزبانان ایرانی را پذیرفته است.

مقامات ایران همچنین این گروه را به انجام انفجار در مراسم عاشورا در چابهار در سال ۸۹ متهم می کنند که درآن دستکم ۳۸ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

دیدگاه