سپاه پاسداران از انهدام تیم تروریستی خبر داد

  • 26 خرداد 1396 - 10:14
سپاه پاسداران از انهدام تیم تروریستی خبر داد

سپاه پاسداران از خنثی کردن طرح بمب‌گذاری و عملیات انتحاری در سیستان و بلوچستان خبر داده است.

نیروی زمینی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای گفته است که “در پی دریافت اطلاعات مبنی بر حضور یک تیمی تروریستی تکفیری در منطقه عمومی قصرقند سیستات وبلوجستان، واحدهایی از قرارگاه قدس نیروی زمینی به منطقه اعزام و با محاصره ارتفاعات قصر قند، از ظهر پنجشنبه با تروریست‌ها درگیر شدند.”

دراین اطلاعیه آمده است که در این درگیری، “تعدادی از تروریست‌ها” کشته، تعدادی زخمی و بقیه متواری شدند اما افراد متواری تحت تعقیب نفرات سپاه پاسداران قرار دارند. براساس این اطلاعیه، عملیات نفرات سپاه پاسداران تا از میان بردن کامل افراد متواری شده ادامه خواهد داشت.

به گفته نیروی زمینی سپاه پاسداران، در این عملیات یک “دستگاه خودرو بمب گذاری شده با ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره، تعداد ۵ بمب آماده اقدامات انتحاری و بیش از ده‌ها هزار فشنگ و تعدادی سلاح و مهمات دیگر” از این گروه به غنیمت گرفته شده است. مشخص نیست که آیا این گروه مسلح در صدد بود طرح عملیاتی خاصی از جمله عملیات انتحاری را پیاده کند یا در جریان نقل و انتقال تجهیزات و نفرات با سپاه پاسداران درگیر شده است.

سپاه پاسداران گفته است که بعدا اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد کرد.

بخش قصرقند از توابع شهرستان چاه بهار در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر صحنه فعالیت گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی بوده که برخی از آنها هدف خود را حمایت از حقوق مردم به خصوص اقلیت بلوچ در برابر حکومت جمهوری اسلامی عنوان کرده‌اند. این گروه‌ها بارها به عملیات مسلحانه علیه نیروهای دولتی مبادرت کرده و در مواردی، نفرات نظامی و انتظامی را به اسارت گرفته‌اند. فعالیت این گروه‌ها عمدتا به مناطقی در سیستان و بلوچستان منحصر بوده است.

«درگیری با انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان»

صبح روز پنج‌شنبه نیز حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، از شهادت یکی از ماموران این وزارتخانه در درگیری با نیروهای «انصارالفرقان» در زاهدان خبر داده بود.

گروه «انصار الفرقان» یک گروه در استان سیستان و بلوچستان است که به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از این تهدید کرده بود به انتقام سنی‌های اعدام‌شده، اقدام به حملات انتحاری خواهد کرد.

ای علوی گفته است در جریان این عملیات دو تن کشته،‌ پنج نفر زخمی و نیز هفت نفر بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش دو نفر از بازداشتی‌ها از اتباع کشورهای همسایه هستند.

در فیلمی که برخی از خبرگزاری‌های ایران از درگیری روز چهارشنبه منتشر کرده‌اند، خیابانی به چشم می‌خورد که گروهی از مردم در آن تجمع کرده و صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد که یک شهروند- خبرنگار این فیلم غیرحرفه‌ای را گرفته است.

درگیری عصر چهارشنبه دو روز پس از انتشار خبر درگیری دیگر میان پلیس ایران با افراد مسلح در شهرستان رودان استان هرمزگان صورت می‌گیرد که چهار کشته برجای گذاشت.

نیروی انتظامی ایران گفته بود که در درگیری با «اشرار مسلح» پرچم داعش نیز همراه با سایر تجهیزات از آنها کشف شد.

دو هفته پیش یکی از ساختمان‌های مجلس و آرامگاه امام خمینی (ره) در تهران هدف حمله مسلحانه یک گروه انتحاری قرار گرفت و داعش مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت. در این حملات ۱۸ تن شهید و بیش از ۴۰ تن زخمی شدند.

پس از این حمله، مقامات اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی از بازداشت ده ها نفر به ظن ارتباط با این گروه و خنثی کردن برنامه‌های عملیاتی آنها خبر دادند.

در همین حال علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز روز پنجشنبه ۲۴ خرداد خبر داد که حوزه ریاست مجلس در مورد احتمال حمله داعش به مجلس “نامه رسمی به سپاه نوشته بود.”

مسئولیت حفاظت از مجلس به عهده سپاه پاسداران است.

دیدگاه