تهدید به مقابله به مثل از سوی ایران «در صورت حمله آمریکا»

  • 25 خرداد 1396 - 14:47
تهدید به مقابله به مثل از سوی ایران «در صورت حمله آمریکا»

دستیار ویژه رهبر انقلاب در امور نظامی هشدار داد که در صورت حمله آمریکا به ایران «تمامی پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه ناامن خواهد شد» و موشک‌های ایران می‌توانند تا برد دو هزار کیلومتر را «پوشش دهند».

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی رحیم صفوی، مشاور رهبری، روز چهارشنبه، ۲۴ خرداد، در یک سخنرانی گفت: «هدف نهایی از جنگ ها تحمیل اراده سیاسی یک کشور بر دولت و ملت دیگر کشورها است و این گونه تحمیل ها یا با تصرف بخشی از خاک کشور و یا حاکم کردن نوع خاصی از حکومت میسر خواهد شد.»

آقای رحیم صفوی همچنین با اشاره به پایان فضای دوقطبی در جهان اعلام کرد که «قدرت آمریکا رو به اضمحلال است و دلیل آن هم عدم توانایی ختم غائله سوریه و به کرسی نشاندن خواسته های خود در این کشور است».

وی تاکید کرد: «چنان چه آمریکا بخواهد جنگی را علیه ایران آغاز کند، تمامی پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه نا امن خواهد شد.»

فرمانده سابق سپاه پاسداران همچنین گفت که موشک‌های جمهوری اسلامی تا فاصله دو هزار کیلومتر را «تحت پوشش» قرار می دهند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، نیز روز چهارشنبه اظهار نظری کرد که بی‌شک باعث واکنش‌هایی تند از سوی مقامات ایران خواهد شد.او اعلام کرد که سیاست ایالات متحده پشتیبانی از «عناصری در داخل ایران» است که به تغییر مسالمت‌آمیز این حکومت [جمهوری اسلامی] منجر شود.

وزیر خارجه آمریکا که روز چهارشنبه ۲۴ خرداد در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره بودجه و سیاست‌های وزارتخانه‌اش سخن می‌گفت، اظهار داشت پس از مطالعه برجام، توافق هسته‌ای با ایران را «توافقی ضعیف» یافته است.

در همین حال مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و معاون سابق سیاسی این نهاد، با اشاره به مخالفت‌ها با برنامه های نظامی ایران گفت که «آمریکایی‌ها با اعمال فشار به دنبال زمینه سازی برای ورود به جنگ با جمهوری اسلامی ایران هستند».

یدالله جوانی روز پنج‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری میزان تاکید کرد که جمهوری اسلامی «توان دفاعی» خود را «تحت تاثیر هیچ موضوعی» محدود نخواهد کرد.

دیدگاه