در حملات تهران چه کسانی شهید شدند؟

  • 20 خرداد 1396 - 10:24
در حملات تهران چه کسانی شهید شدند؟

درحمله به مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره) در روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۷ نفر شهید شدند که به گفته مقامات، جسد ۱۶ نفر از آنان شناسایی شده است.

حمله به مجلس، از ساختمان مشهور به مراجعات مردمی آغاز شد. به همین دلیل به جز ماموران حفاظت از مجلس و کارمندان ساختمان، شماری از شهروندان عادی که برای دیدار با نمایندگان رفته بودند، شهید شدند.

در حرم امام نیز یک نفر شهید شد.

مهدیه هراتی، ۳۲ ساله، مدرس دانشگاه علمی کاربردی و از فعالان‌مدنی انجمن پایان کارتن خوابی لرستان بود و برای دیدار و رایزنی با یکی از نمایندگان به مجلس رفته بود.

هانیه اکبریانی، ۳۷ ساله، از کارکنان حق‌التدریسی نهضت سوادآموزی لرستان بود که برای شرکت در تجمعی در مقابل مجلس و دیدار با نماینده خرم آباد به تهران سفر کرده بود.

حسین بنی‌اردلان، رییس هیات تنیس خراسان شمالی و دبیر اجرایی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای این استان بود. در بعضی از گزارش‌ها گفته شده که او در سال ۸۸ رییس ستاد میرحسین موسوی در خراسان و از فعالان اصلاح طلب خراسان شمالی بوده است.

مازیار سبزعلی زاده باغبان ۴۵ ساله و از کارکنان بخش فضای سبز حرم امام بود. او یک پسر و یک دختر دارد. آقای سبزعلی‌زاده متولد روستای ملار (سیاهورد) دهستان آلیان شهرستان فومن در شمال ایران بود.

رضا ثابتی ۴۰ ساله از کارمندان اداره بندر آبادان و از بازیکنان سابق تیم‌های فوتبال نفت و جم بود. او دو فرزند دختر دارد.

مهدی تقوی مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا، و از اعضای دفتر نماینده شاهین‌شهر در مجلس بود.

صیاف‌علی همتی اهل روستای گیلانکشه از توابع شهرستان طارم بوده و برای دیدار با نماینده زنجان به مجلس رفته بود.

احسان آقاجانی، معمار، کارمند مرکز پژوهش‌های مجلس و دانشجوی دکترا در دانشگاه امام صادق بود. براساس اعلام وبسایت دانشگاه امام صادق او چند ماه پیش ازدواج کرده بود.

علی جواد زارع، کارمند ۴۵ ساله مجلس و مسئول دفتر حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر در مجلس بود. او متولد اسد آباد در استان همدان و از نیروهای سابق سپاه پاسداران بوده است.

جعفر جعفرزاده مسئول دفتر هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس بود. از او یک دختر خردسال به جا مانده است. هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه گفته که یکی از مهاجمان مجلس، هنگام درگیری با نیروهای امنیتی کمربند انتحاری را مقابل دفتر او منفجر کرده و بر اثر آن انفجار آقای جعفرزاده شهید شده است.

حسن جلالی‌راد، مسئول دفتر علی قربانی، نماینده مردم بجنورد در مجلس بود. علی قربانی نماینده بجنورد گفته که آقای جلالی راد در اثر شلیک مستقیم مهاجمان به سرش شهید شده است.

حمید امدادی ۳۱ ساله و مسئول دفتر هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس بود. به گفته نماینده ارومیه گلوله به صورت و سینه او اصابت کرده بود و در بیمارستان شهید شد.

علی توده فلاح یکی از کارمندان مجلس بود که در حمله چهارشنبه شهید شد. او در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

جواد تیموری از نیروهای حفاظت مجلس و ۲۴ ساله بوده است. او از سال ۹۰ وارد سپاه حفاظت انصار شده که حفاظت از مقامات جمهوری اسلامی و اماکنی مانند مجلس و ریاست جمهوری را بر عهده دارد. او سه سال پیش ازدواج کرده بود.

علی قلی‌زاده، مداح جوان و از ساکنان شهرستان چرداول در ایلام بود که برای دیدار با یکی از نمایندگان استان در مجلس به تهران سفر کرده بود.

دیدگاه