علی لاریجانی در سمت رئیس مجلس ابقا شد

  • 10 خرداد 1396 - 16:06
علی لاریجانی در سمت رئیس مجلس ابقا شد

علی لاریجانی بار دیگر رئیس مجلس شد.

در انتخابات رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس در روز چهارشنبه، ۱۰ خرداد (۳۱ مه) علی لاریجانی با کسب اکثریت قابل توجه آرا به عنوان رئیس مجلس در دومین سال از دوره دهم انتخاب شد. همچنین، مسعود پزشکیان و علی مطهری سمت‌های خود به عنوان نایب رئیسان اول و دوم مجلس را حفظ کردند.

به گزارش خانه ملت – خبرگزاری مجلس – آقای لاریجانی آراء ۲۰۴ نماینده از ۲۶۸ نماینده حاضر در این جلسه را کسب کرد. آرای باطله نیز ۶۴ رای اعلام شد.

آقای لاریجانی تنها نامزد ریاست مجلس بود.

تعداد آراء آقای پزشکیان ۱۷۹ رأی موافق و تعداد آراء آقای مطهری ۱۶۳ رأی موافق از مجموع ۲۵۳ رأی گزارش شده است.

در انتخاب سایر اعضای هیئت رئیسه، محمد آشوری تازیانی با ۱۸۴ رأی، بهروز نعمتی با ۱۲۹ رأی و اسدالله عباسی با ۱۲۲ رأی از مجموع ۲۷۶ رأی مأخوذه توانستند اکثریت آرا را برای جایگاه ناظران به دست آورند.

به گزارش خانه ملت، اکبر رنجبرزاده با ۱۸۳ رأی، محمدحسین فرهنگی با ۱۸۲ رأی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۷۹ رأی، غلامرضا کاتب با ۱۷۸ رأی، محمدعلی وکیلی با ۱۷۱ رأی و احمد امیرآبادی فراهانی با ۱۶۵ رأی و از مجموع ۲۷۷ رأی مأخوذه توانستند با اکثریت آرا به عنوان دبیران هیات رییسه مجلس انتخاب شوند.

علی لاریجانی از سال ۱۳۸۷ تا کنون رئیس مجلس بوده و پیش از آن نیز سمت‌های دبیرشورای امنیت ملی و سرپرست مذاکرات هسته‌ای، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سپاه پاسداران را در جمهوری اسلامی برعهده داشته است.

دو برادر دیگر او یکی رئیس قوه قضائیه و دیگری معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر همین قوه هستند.

دیدگاه