درخواست نماینده مجلس از دادستان تهران برای دیدار با یک معلم زندانی

  • 08 خرداد 1396 - 19:33
درخواست نماینده مجلس از دادستان تهران برای دیدار با یک معلم زندانی

فاطمه سعیدی، نماینده مجلس از تهران، از دادستان تهران خواسته است که امکان ملاقات او با اسماعیل عبدی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران، را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خانم سعیدی، عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روز یکشنبه هفتم خرداد از دادستان تهران خواست امکانی فراهم آورد تا او در زندان اوین با آقای عبدی ملاقات کند.

در نامه این نماینده مجلس آمده است: «نظر به این که در خصوص آقای اسماعیل عبدی، معلم زندانی با توجه به عضویت اینجانب در کمیسیون آموزش و تحقیقات، سوالات زیادی از ناحیه موکلین مطرح می‌شود و مطالبه مراجعین و مکاتبه‌کنندگان عمدتا پیگیری وضعیت مشارالیه است؛ لذا خواهشمند است دستور مساعد مبنی بر ملاقات اینجانب با زندانی فوق‌الذکر را صادر فرمایید.»

پیش از این، همسر و اعضای خانواده اسماعیل عبدی چند روز پیش با فاطمه سعیدی دیدار کرده بودند.

فاطمه سعیدی روز یکشنبه پیش از این درخواست با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی اسماعیل عبدی به ایلنا گفته بود:«در تلاش هستم تا از طریق وزیر محترم دادگستری باب گفت‌وگو و تعامل با مسئولان قوه قضاییه باز شود تا شاید گرهی از این موضوع گشوده شود.»

در گزارش ایلنا،‌ اشاره ای به پاسخ دادستان تهران نشده است.

آقای عبدی در حال گذراندن حکم زندان شش ساله خود در زندان اوین است.

اسماعیل عبدی دبیر رسمی آموزش و پرورش اسلامشهر با مدرک کارشناسی ریاضی دارای ۲۱ سال سابقه تدریس است. او دیپلم فدراسیون جهانی شطرنج دارد و مربی شطرنج دانش‌آموزان رده‌های مختلف است. عبدی دبیر کانون صنفی معلمان ایران (تهران)است و از سال ۱۳۸۵ چند بار دستگیر شده است که آخرین بار آن در ششم تیرماه ۱۳۹۵ بود.وی هم‌اکنون در بند هشت زندان اوین است.

او به اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد اخلال در نظم عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم شده است.

دیدگاه