بیش از سه میلیون نفر موفق به رای‌دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری نشدند

  • 03 خرداد 1396 - 16:17
بیش از سه میلیون نفر موفق به رای‌دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری نشدند

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و عضو هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که به گفته کارشناسان در انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از سه میلیون نفر موفق به رای دادن نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسینعلی امیری افزود: متاسفانه نشد از کسانی که بعد از ۱۲ شب در حوزه های انتخابیه حضور داشتند رای‌گیری انجام شود.

به گفته امیری «کسانی بودند که در ۲۹ اردیبهشت ۶ تا ۷ ساعت برای رای دادن در صف بودند.»

پیشتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفته بود حدود یک میلیون نفر در پایان زمان رای گیری انتخابات جمعه ۲۹ اردیبهشت در صف بودند و نتوانستند رای خود را به صندوق بیندازند.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز گفته از بیم آنکه شورای نگهبان انتخابات را باطل کند، رای‌گیری پس از ساعت ۱۲ شب انجام نشد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز در نشست خبری روز گذشته گفته بود، «اگر اجازه می‌دادند دو تا سه میلیون نفری که در صف بودند، رأی بدهند، این تعداد به رأی من اضافه می‌شد.»

این در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی در پاسخ به پرسش مجری تلویزیون که خطاب اظهارات رییس جمهوری ایران کیست؟، گفت: « حتماً خطاب ایشان به ما بوده است که ایشان به بنده هم اشاراتی در این خصوص داشته‌اند که گفتم اخذ رأی بعد از ۱۲ شب خلاف بود و این موضوع هم براساس توافق با شورای نگهبان صورت گرفت که ناظر بر انتخابات بود.»

روز جمعه گزارش‌های مختلفی در خصوص شلوغی صف رای‌دهندگان به ویژه در تهران و شماری از کلان‌شهرها منتشر شده بود.

انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار شد و حسن روحانی با کسب۵۷ درصد آرابه عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

دیدگاه