قالیباف، جهانگیری را به شکایت قضایی تهدید کرد

  • 23 اردیبهشت 1396 - 17:38
قالیباف، جهانگیری را به شکایت قضایی تهدید کرد

محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران، روز شنبه ۲۳ اردیبهشت، سخنان اسحاق جهانگیری،‌ دیگر نامزد انتخابات، را «دروغ»‌ توصیف کرده و گفت او را به دلیل «بیان آمار کذب»‌ به دادگاه خواهد کشاند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالی درباره شکایت از اسحاق جهانگیری گفت: «موضوع ماجرای شکایت بنده از جهانگیری، مربوط به مطلبی است که بر اساس اعداد و ارقام کذب بیان کرده بود.»

وی افزود: «با وجود آن که قوه‌ قضائیه در این‌ باره نظرش را اعلام کرده بود، اما چون مجددا جهانگیری دروغ گفت آن هم در رسانه، حتما پیگیری قضایی خواهد شد.»

اشاره این نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری به سخنان اسحاق جهانگیری در سومین مناظره تلویزیونی شش نامزد انتخابات است که روز جمعه، ۲۲ اردیبهشت، انجام شد.

آقای قالیباف همان موقع گفت که سخنان آقای جهانگیری در مورد واگذاری املاک «دروغ آشکار» است و بر لزوم رسیدگی به آنها تاکید کرد.

او اضافه کرد: «در املاکی که گفته شد بنده خودم نامه نوشتم به دادستان کل رسیدگی کرد و اعلام کرد که جرم و تخلف سازمان‌یافته‌ای نبوده است.»

آقای جهانگیری که خود را نامزد اصلاح‌طلبان معرفی می کند، ‌در این مناظره با یادآوری ماجرای واگذاری املاک نجومی در سال گذشته از سوی شهرداری تهران به آقای قالیباف گفت: «املاک مردم را چه کردید؟ ۲۲۰۰ میلیارد تومان املاک کشور را بخشیدید. گفتید که ۲۰ ساله پولش را بدهند.»

اسحاق جهانگیری همچنین با اشاره به نشست ستاد مبارزه با مفاسد و طرح موضوع واگذاری املاک از سوی شهردار تهران افزود که «دادستان گفت که ما به ۵۹ مورد تخلف رسیده‌ایم. چرا جلوی تفحص مجلس را گرفتید؟ چرا جلوی تحقیق و تفحص شورای شهر را گرفتید؟»

تعدادی از اعضای شورای شهر تهران و رسانه‌های ایران در شهریور سال گذشته، ‌شهرداری تهران را به «تخلف» بیش از دو هزار میلیارد تومان در فروش املاک خود با تخفیف بیش از ۵۰ درصد به اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری، برخی از خبرنگاران صداوسیما و تعاونی مسکن قوه قضائیه متهم کردند.

انتشار گزارش‌هایی در این زمینه، به بازداشت حدودا سه ماهه یاشار سلطانی، سردبیر وب‌سایت «معماری‌نیوز» نیز انجامید.

دادستان تهران در دی ماه ۹۵ اعلام کرد که ده‌ها نفر در این رابطه احضار و بازجویی شده‌اند، ولی هنوز هیچ گزارشی درباره نتیجه نهایی این پرونده و نقش آقای قالیباف در آن منتشر نشده است.

اسحاق جهانگیری در بخشی از مناظره تلویزیونی به بازداشت سه ماهه یاشار سلطانی، ‌افشاکننده ماجرای واگذاری املاک نجومی در تهران نیز پرداخته و اضافه کرد: «آقای قالیباف، شما بیشترین تخلفات را انجام داده‌ اید. موسسات اعتباری را شما ایجاد کردید. بانک قوامین چه وضعیتی دارد؟»

وی در عین حال به ماجرای واگذاری بانک سرمایه اشاره کرد و افزود: «بانک سرمایه که سهامش متعلق به شهرداری بود را به کسی که مفسد اقتصادی بود واگذار کردید.»

اسحاق جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به اتهامات آقای قالیباف درباره دارایی و املاکش گفت که زندگی اش از «کاغذ سفیدتر» است و افزود: «یک لکه در زندگی من نیست. همچنین در زندگی فرزندانم.»

این سخنان در شرایطی گفته شد که محمدباقر قالیباف هم در این مناظره تلویزیونی اتهاماتی را نسبت به اسحاق جهانگیری مطرح کرد.

آقای قالیباف، اسحاق جهانگیری را متهم کرد که در دوره وزارتش پاداش‌های چند میلیاردی تصویب کرده و گفت که این پاداش ها را «برای خودتان و هم به همکاران‌تان می‌دهید».

او در عین حال،‌ اسحاق جهانگیری را متهم کرد که در زمانی که وزیر بود،‌ زمینی ۳۵۰ متری را در ونک به قیمت متری ۱۴۰ هزار تومان دریافت کرد و آن را با املاک نجومی یکسان دانست.

دیدگاه