محمدرضا خاتمی: اگر ریاست‌جمهوری روحانی ادامه پیدا نکند، وضعیت از زمان احمدی‌نژاد بدتر می‌شود

  • 12 اردیبهشت 1396 - 15:07
محمدرضا خاتمی: اگر ریاست‌جمهوری روحانی ادامه پیدا نکند، وضعیت از زمان احمدی‌نژاد بدتر می‌شود

سید محمدرضا خاتمی، فعال سیاسی و برادر حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین هشدار داده که اگر دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی ادامه پیدا نکند، «وضعیت کشور از دوران احمدی‌نژاد هم بدتر هم خواهد شد.»

خاتمی در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد که امروز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت چاپ شده، گفته چه محمدباقر قالیباف یا ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شوند، «جامعه ایرانی به یک وضعیتی بدتر از دوران آقای احمدی‌نژاد خواهد رسید چراکه آقای احمدی‌نژاد بی‌برنامه کشور را تخریب کرد.»

به گفته او، این دو کاندیدا «برای تحقق برنامه‌هایی که دارند و اعلام می‌کنند، باید متوسل به شیوه‌هایی شوند که جز فلاکت و بدبختی برای مردم ایران نخواهد داشت.»

از جمله برنامه‌های قالیباف و رئیسی افزایش میزان پرداخت یارانه نقدی از ماهانه ۴۵ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان است. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت می‌گوید یارانه ۲۵۰ هزار تومانی یعنی افزایش شش برابری قیمت‌ها.

بیشتر بخونید: «یارانه ۲۵۰ هزار تومانی یعنی افزایش شش برابری قیمت‌ها»
محمدرضا خاتمی در بخش دیگری از این مصاحبه گفته: «آقای روحانی نشان داده که مرد تدبیر و مرد زمانه خود است. بنابراین فکر می‌کنم اگر به کشورمان دلبسته هستیم، اگر می‌خواهیم رشد و توسعه و پیشرفت داشته باشیم در این انتخابات که کاندیداهایش مشخص است تنها کسی که می‌تواند ما را پیش ببرد آقای روحانی است.»

او افزوده:‌ «همه مردم این را می‌دانند که آقای روحانی تنها یک سال رئیس‌جمهوری بوده که توانسته کمی نفس راحت بکشد. چون سه سال عمر دولتش را با مجلسی رو به رو بود که در مخالفت با برنامه‌هایش کوتاهی نمی‌کرد. آقای روحانی یک سال در حقیقت رئیس‌جمهور بوده است. مردم نیز در این یک سال دیده‌اند که در حیطه‌ای که قدرت داشته چه کار عظیمی انجام داده است و آن هم برجام بوده است. برجام را فقط حل مساله هسته‌ای ندانیم. مردم هم نمی‌دانند. برجام یعنی پایه‌گذاری بنیانی که روی آن اقتصاد و فرهنگ و روابط خارجی و رشد و توسعه باید بنا شود. فقط این نیست که سایه جنگ را از کشور دور کرده باشیم. فکر می‌کنم مردم حتما این فرصت دوباره را به آقای روحانی خواهند داد که کارش را کامل کند.»

به گفته خاتمی، جوانان «خوشبختانه آگاهی و اطلاع کافی از آنچه بر سر کشور آمد و آنچه در این ۴ سال گذشته دارند، می‌دانند ما کجا بودیم، به کجا رسیدیم و به کجا باید برویم. این عقل رشد یابنده که در طبقه متوسط ما وجود دارد شاهد هستیم که امروز کار خود را انجام می‌دهد. هم احساس نگرانی کرده از اینکه ما به آن گذشته تاریک برگردیم، هم امید دارد که اگر بخواهیم به پیش برویم باید به آقای روحانی تکیه کنیم.»

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا همزمان و ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دیدگاه