سعید کریمیان، مدیر تلویزیون جِم مورد سوء‌قصد قرار گرفت

  • 10 اردیبهشت 1396 - 8:04
سعید کریمیان، مدیر تلویزیون جِم مورد سوء‌قصد قرار گرفت

منابع خبری مختلف از سوءقصد به سعید کریمیان، مدیرعامل گروه شبکه‌های تلویزیونی جم تی‌وی و کشته شدن وی بر اثر این رخداد گزارش داده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، همزمان رسانه‌های ترکیه با پخش تصاویری از یک خودرو که به نظر می‌رسد به گلوله بسته شده، گزارش کرده‌اند این سوء‌قصد در محله ماسلک استانبول روی داده و در جریان آن دو نفر هدف گلوله‌های متعدد مهاجمان قرار گرفته‌اند.

مجموعه شبکه‌های تلویزیونی جِم در سال ۲۰۰۶ با هدف پخش برنامه‌های سرگرمی راه‌اندازی شده است.

پخش سریال‌های تلویزیونی یکی از بخش‌های پربیننده جِم تی‌وی است اما این گروه رسانه‌ای در سال‌های اخیر وارد عرصه تولید فیلم و سریال هم شده و چند مجموعه تلویزیونی با حضور بازیگران نام آشنای ایرانی هم تهیه و پخش کرده است.

خبرگزاری آناتولی می‌نویسد که سوءقصد شامگاه شنبه ساعت ۲۱ به وقت محلی صورت گرفته و سعید کریمیان به همراه شریک خود که تبعه کویت بوده است سوار اتوموبیل خود بودند.

اما هنوز مشخص نیست عامل یا عاملان این سوءقصد‌ چه کسانی بوده و چه انگیزه‌ای داشته‌اند. پلیس استانبول تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است.

گروه شبکه‌های تلویزیونی جم بیش از ۵۰ شبکه تلویزیونی را شامل می‌شود که بیشتر آنها به زبان فارسی است و برخی از آنها هم به زبان‌های کردی، ترکی و عربی.

خبرگزاری تسنیم آبان ۱۳۹۵ در گزارشی با نام «کادرسازی منافقین با نقاب شبکه جم» نوشت: «سعید کریمیان همه‌کاره شبکه جم سابقه عضویت در سازمان منافقین را دارد. پدر کریمیان از اعضای سازمان منافقین بود و اواخر جنگ همه اعضای خانواده‌اش را به‌صورت مخفیانه به پادگان اشرف برد تا همگی لباس نفاق بپوشند و در برابر مردم بی‌دفاع کشورشان سلاح به دست بگیرند و یاور صدام شوند.»

دیدگاه