وجود ۳۸۴۴ شعبه اخذ رای در فارس

  • 26 خرداد 1400 - 12:04
وجود ۳۸۴۴ شعبه اخذ رای در فارس

معاون سیاسی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان فارس با تاکید بر محدودیت‌های کرونایی و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: پس از انتخابات برای حفظ سلامتی عمومی هیچ گونه تجمعی از طرف نامزدها نباید شکل گیرد.

سید احمد احمدی‌زاده سه‌شنبه ۲۵ خرداد در حاشیه گردهمایی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه تلاش و هزینه بسیاری از جمله افزایش ۲۲ درصدی شعب اخذ رای شیراز برای حفظ سلامت عمومی شده است، عنوان کرد: چه آن دسته از نامزدهایی که منتخب مردم خواهند بود و چه کسانی که انتخاب نمی‌شوند، از هم اکنون باید هواداران خود را برای رعایت قانون توجیه کنند. 

رئیس ستاد انتخابات فارس با بیان اینکه دواطلبینی که به مرحله نامزدی انتخابات رسیده‌اند قطعا اطلاعات کافی در خصوص نحوه تبلیغات را اخذ کرده‌اند و اطلاع رسانی‌های کافی نیز از طرف فرمانداری انجام شده است، اظهار کرد: انتظار ما و همه دست اندرکاران این است که نامزدها در چهارچوب موازین قانونی حرکت کنند.

احمدی‌زاده، رعایت اخلاق را گمشده بسیاری از موضوعات مهم امروز به ویژه در فضای رسانه‌های مجازی برشمرد و افزود: نامزدها باید تلاش کنند با یک نگاه ایجابی خود را اثبات کرده و برنامه‌های عملیاتی شان را برای مردم تبیین کنند نه اینکه با یک نگاه سلبی، دیگر نامزدها را تخریب کنند.

او عنوان کرد: نامزدهای انتخابات شوراهای شهر باید مظهر امید آفرینی و مشوق افزایش مشارکت عمومی در انتخابات باشند و از القای یاس و نا امیدی به فضای عمومی جامعه و مردم، پرهیز کنند. 

احمدی‌زاده در خصوص اهمیت و نقش شوراهای شهر نیز بیان کرد: شوراهای شهر به عنوان یک پارلمان منطقه‌ای و کوچک محسوب می‌شوند که علاوه بر سه وظیفه مهم انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها، وظایف خطیر دیگری در حوزه امور عمرانی، بهداشتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرها نیز بر عهده دارند و عملا شورا تسهیل کننده امور مربوط به مردم در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری است.

او بر ضرورت اشراف نامزدها نسبت به موضوعات استان و انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: در فارس، در حوزه ثبت نام انتخابات شوراها قریب به ۳۲۶۸ نفر ثبت نام کردند، یعنی ۱۱۵ شهر ما در استان در حوزه ثبت نام به حد نصاب کامل رسید و استقبال بسیار خوبی داشته‌ایم که در فرایندهای بعدی بررسی صلاحیت‌ها و انصراف‌ها تعدادی کاهش یافت. 

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در حوزه روستایی انتخابات شوراهای اسلامی، قریب به ۲۳۰۰ روستا و در حوزه عشایری این انتخابات ۲۶۶ تیره عشایری  وجود دارد که برای آنها انتخابات برگزار خواهد شد؛ برای این دو بخش نیز ۱۴ هزار و ۶۵۸ نفر در استان فارس ثبت نام کردند.

احمدی‌زاده با اشاره به وجود ۳۸۴۴ شعبه اخذ رای در این استان، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از شعب، به تعداد ۸۳۲ شعبه مربوط به شهرستان شیراز است و قریب به ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر دست‌ اندر کار برگزاری انتخابات خواهند بود که این حجم از کار نیاز به تمهیدات و پیش بینی‌های زیادی در حوزه های مختلف خصوصا حفاظت وامنیت داشته است که به خوبی انجام گرفته و آماده برگزاری انتخابات هستیم.

او به موضوع انتخابات ریاست جمهوری نیز گریزی زد و با اشاره به تاریخچه انتخابات ریاست جمهوری، آن را به عنوان سیاسی ترین انتخاباتی دانست که در مجموعه حاکمیت  نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و به گفته مقام معظم رهبری بالاتر و مهمتر از بحث انتخابات نداریم. 

احمدی‌زاده با تاکید بر اینکه مدیر هیچ دستگاهی حق ندارد از امکانات دولتی له یا علیه نامزدی استفاده کند، توضیح داد: تنها جایی که مدیر دستگاه می‌تواند نهایت فعالیت را داشته باشد در ترغیب و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات است.

دیدگاه