فرماندار: انتخابات شورای شهر در شیراز الکترونیکی برگزار می‌شود

  • 06 خرداد 1400 - 10:16
فرماندار: انتخابات شورای شهر در شیراز الکترونیکی برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان شیراز گفت: کلانشهر شیراز در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شاهد برگزاری انتخابات تمام الکترونیک خواهد بود.

روابط عمومی فرمانداری شیراز چهارشنبه از قول محمدرضا امیری افزود: شیراز یکی از هشت کلانشهر کشور است که در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت تمام الکترونیک و انتخابات ریاست جمهوری به شکل نیمه مکانیزه در آن برگزار خواهد شد.  
امیری با تاکید بر اینکه در فرآیند انتخابات تمام الکترونیک، تمامی فرآیند های احراز هویت رای دهندگان تا ثبت نهایی برگ رای به صورت کاملا هوشمند انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: در مانور پیش رو، سیستم های احراز هویت و صندوق های الکترونیک رای گیری آموزشی، در برخی نقاط پر ترافیک شهر نصب و سرعت انتقال اطلاعات مختلف از جمله صورت جلسات و شمارش آرا، آزمایش خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با بیان اینکه برای آشنایی مردم کلان شهر شیراز با نحوه انتخابات الکترونیک ویدیوهای آموزشی تهیه و منتشر خواهد شد، ابراز کرد: هر شعبه اخذ رای در شیراز دارای یک کاربر فناوری اطلاعات و یک پشتیبان است که طی دوره های فشرده، به صورت کامل آموزش های فنی لازم را فرا گرفته اند.  

فرماندار شهرستان شیراز اظهار کرد: ستاد انتخابات این شهرستان به منظور آمادگی کامل در حوزه فناوری الکترونیک تاکنون قریب به ۳۰ ساعت آموزش های حضوری و کارگاهی برای پشتیبانان و کارشناسان IT برگزار کرده تا پس از آشنایی با مراحل مختلف کار با دستگاه مانند پیکر بندی، تعمیرات، تعویض، شمارش و تخلیه آرا و کسب نمره قبولی در آزمون، آماده برگزاری انتخاباتی دقیق و منظم باشیم.  

این مقام مسئول تشریح کرد: برای انتخابات نیمه مکانیزه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در شیراز، فرایند احراز هویت به صورت الکترونیک و در ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور انجام می شود، حال آنکه در رای گیری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز، علاوه بر فرایند احراز هویت، اخذ کارت مجوز رای و شمارش آرا نیز به وسیله صندوق های الکترونیک انجام می شود.  

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز تشریح کرد: برای فرآیند رای گیری تمام الکترونیک، پس از احراز هویت فرد رای دهنده، یک کارت مجوز رای گیری برای وی صادر و شارژ می شود، فرد رای دهنده سپس با در اختیار داشتن اسامی و کد کاندیدهای مد نظر خود، به صندوق مراجعه و با کارت شارژ شده، امکان ورود کد کاندیدا، ثبت نهایی و مشاهده برگ رای وارد شده به صندوق را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با همکاری تمامی عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی در این شهرستان انتخابات با امنیت کامل برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور آگاهانه و پر شور مردم در پای صندوق های رای در انتخابات پیش رو می تواند خط بطلانی بر هر نوع تهدید احتمالی خارجی بکشد و بستر ساز رشد و توسعه روز افزون ایران اسلامی باشد.

دیدگاه