رئیس دانشگاه آزاد: استعفا نمی‌دهم

  • 04 اردیبهشت 1396 - 13:52
رئیس دانشگاه آزاد: استعفا نمی‌دهم

حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد روز گذشته در جلسه فوق‌‌العاده هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در اعتراض به تصمیم اعضای این هیئت اعلام می‌کند که “دیگر دانشگاه آزاد نمی‌روم و استعفاء هم نمی‌دهم.”

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلسه فوق‌العاده هیئت‌امنای دانشگاه آزاد عصر روز گذشته به ریاست علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت‌امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد برگزار شد که در این جلسه بنا به تصمیم اکثریت اعضاء مقرر شد حمید میرزاده طی یک هفته از ریاست دانشگاه استعفا دهد و در غیر این صورت او خود بخود برکنار خواهد شد.

ظاهرا حمید میرزاده در پایان این جلسه خطاب به اعضای هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اعلام کرده که دیگر به دانشگاه آزاد نخواهد رفت و استعفا نیز نخواهد داد.

علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد نیز بر همین مبنا حکم سرپرستی علی‌محمد نوریان را صادر کرد.

حمید میرزاده از صبح امروز تاکنون به دفتر ریاست دانشگاه آزاد در سازمان مرکزی مراجعه نکرده است.

حمید میرزاده از ۲۸ آبان سال ۱۳۹۳ ریاست دانشگاه آزاد را برعهده داشت.

حمید میرزاده، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ در سه دولت محمدعلی رجائی، میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی در امور اجرایی مشغول به کار بوده است.

میرزاده در سال ۱۳۸۶ با دعوت اکبر هاشمی رفسنجانی و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عضو هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر این هیئت درآمد.

او در سال ۱۳۹۲ با رأی شش نفر از هیئت امنای دانشگاه آزاد (شامل اکبر هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، سید حسن قاضی زاده هاشمی، جعفر توفیقی، حمید میرزاده و بهمن یزدی) سرپرست این دانشگاه شد و در آبان ۱۳۹۲ماه همان سال با رأی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسماً ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده گرفت.

ارزش مالی سرمایه های دانشگاه آزاد، حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود و در سرتاسر ایران و حتی در کوچک‌ترین شهرها شعبه دارد.

دیدگاه