یک مقام قوه قضائیه:‌ سیستم صوتی تلگرام خلاف امنیت کشور است

  • 03 اردیبهشت 1396 - 8:34
یک مقام قوه قضائیه:‌ سیستم صوتی تلگرام خلاف امنیت کشور است

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور می‌گوید تمام دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی اعلام کرده‌اند که سیستم صوتی تلگرام «به دلایلی خلاف امنیت کشور است.»

منتظری شامگاه شنبه در یک برنامه تلویزیونی در شبکه یک گفت که این موضوع در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد اما این شورا برای مسدودکردن این سیستم صوتی تصمیمی نگرفت و به همین دلیل «تصمیم گرفته شد که حداقل تا نکات امنیتی از لحاظ فنی صورت گیرد، اجازه ندهیم به سلامت انتخاباتمان از این طریق خدشه وارد شود.»

به گفته او «این روند تا زمانی که مسئولان امنیتی اعلام کنند که خطر امنیتی این سیستم برداشته شده است، وجود خواهد داشت.»

هفته گذشته و تنها چهار روز پس از فعال شدن سرویس تماس صوتی شبکه اجتماعی تلگرام، این خدمات با دستور مقامات قضایی در ایران غیرفعال و فیلتر شد.

حسین نجات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسدارن هفته گذشته گفت: «در صحبتی که با حجت الاسلام روحانی، رئیس‌جمهور داشتیم تاکید کردیم که راه اندازی صوت تلگرام سبب می شود که ما هیچ موردی را نتوانیم کنترل کنیم، اما رئیس جمهور در پاسخ گفتند “چرا با هرتکنولوژی که از غرب وارد می‌شود، مخالفت می‌کنید؟ تلگرام مظهر تمدن و مدرنیزم است و باید وارد کشور شود”.»

تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است. شمار کاربران تلگرام در ایران بیش از ۴۰ میلیون نفر برآورد می‌شود.

دیدگاه