امروز در خصوص پخش زنده یا ضبط شده مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم‌گیری می‌شود

  • 02 اردیبهشت 1396 - 9:44
امروز در خصوص پخش زنده یا ضبط شده مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم‌گیری می‌شود

عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری می گوید این کمیسیون امروز شنبه دوم اردیبهشت تصمیم نهایی خود را برای پخش زنده یا ضبط شده مناظره های نامزدها اتخاذ و اعلام می کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی عصر دیروز(جمعه اول اردیبهشت) پس از جلسه کمیسیون تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که در محل سازمان صدا و سیما برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این جلسه در خصوص پخش زنده مناظره های نامزدها تصمیم اتخاذ شد، افزود: در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشد اما نقطه نظرات کارشناسی اعضای کمیسیون مطرح شد.

وی ادامه داد: موضوع پخش زنده شدن یا نشدن مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جلسه فردا(شنبه) کمیسیون نهایی بررسی و می شود.

عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه نشست این کمیسیون با نمایندگان ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عصر فردا(شنبه) برگزار می شود، گفت: در این نشست منشور و دستورالعمل های انتخاباتی به طور رسمی به آنها ابلاغ خواهد شد که این منشور هم مربوط به قوانین و ضوابط تبلیغاتی وهم منشور اخلاق تبلیغات انتخاباتی است.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: در مرحله بعد قرعه کشی برای انتخاب نامزدها در ایام تبلیغات انجام می شود و پس از این قرعه کشی برنامه های صدا و سیما شروع به ضبط خواهد شد که امیدواریم در چند روز آینده صورت بگیرد.

وی درباره نظرات اعضای کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پیرامون پخش زنده مناظره نیز گفت: اینظور نیست که نظرات یکسان باشد، دیدگاه های کارشناسی متفاوتی در این زمینه وجود دارد که هر یک از زاویه خاص خودشان به موضوع نگاه می کنند اما امیدواریم مناظره های انتخاباتی به نحوی برگزار شود که منجر به شور و شوق انتخابات و افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری شود.

براساس ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی کمیسیونی به نام کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات در وزارت کشور و بنا به دعوت وزیر کشور تشکیل می شود. براساس ماده ۶۳ همین قانون در حال حاضر اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری دادستان کل کشور یا نماینده تام الاختیار او، وزیر کشور یا نماینده تام الاختیار او، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام الاختیار، یک نفر از اعضای شورای نگهبان به منظور نظارت بر کار کمیسیون مزبور، دبیر هیات مرکزی اجرایی انتخابات ( علی پورعلی مطلق)، نماینده شورای نظارت بر صداو سیما ( احسان قاضی زاده) هستند.

تصمیم پخش ضبط شده مناظره های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سیمای جمهوری اسلامی در این کمیسیون و با رای این اعضا اتخاذ شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیدگاه