ابراهیم رئیسی خواهان توقف پخش برنامه‌های روحانی از صدا و سیما شد

  • 29 فروردین 1396 - 17:01
ابراهیم رئیسی خواهان توقف پخش برنامه‌های روحانی از صدا و سیما شد

حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواهان توقف پخش برنامه‌های حسن روحانی، رئیس‌جمهور از تلویزیون شد.

رئیسی در نامه به عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، این رسانه را به نقض “شائبه تبلیغ جانبدارانه” متهم کرده و گفته “متأسفانه برخلاف روال معمول، اکنون برنامه‌های جاری رئیس‌جمهور محترم که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌باشند، به طور پی در پی و پرحجم در صدا و سیما پوشش زنده و خبری پیدا می‌کند”.

او گفته “از صداوسیما انتظار می‌رود با عنایت به اهداف و مأموریت‌های قانونی خود از هرگونه اقدامی که با ایجاد شائبه تبلیغ جانبدارانه به نفع یک فرد یا جریان خاص، فرآیند داوری درست و آگاهانه مردم شریف را مخدوش سازد، جداً پرهیز نماید”.

رئیسی همچنین در نامه جداگانه و سرگشاده دیگری که خطاب به حسن روحانی است نوشته “اگر در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد و همین مایه مباهات ماست، حیف است که به شائبه نمایش‌های تبلیغاتی که داوری دیگران را درباره ما مخدوش می‌کند، آلوده شود”.

ابراهیم رئیسی از منتقدان دولت آقای روحانی است و اخیرا در یک سخنرانی گفته “من رقیب بیکاری، فقر، ناکارآمدی، درجازدن و این همه بی‌عملی در کشور هستم” و “گام اول تغییر به‌نفع مردم، تغییر در مدیریت اجرایی کشور است”.

برخی از رسانه های محافظه کار و منتقد دولت در روزهای اخیر که ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات به پایان رسیده، رادیو و تلویزیون حکومتی ایران را متهم می کنند که با پخش اخبار و سخنرانی های حسن روحانی، به نفع او دست به تبلیغات انتخاباتی می زند.

تلویزیون ایران اخیرا شروع به پخش اقامه نماز جماعت آقای رئیسی کرده که اقدامی کم سابقه در پخش نماز به امامت تولیت آستان قدس رضوی است. گروهی از شهروندان ایرانی در شبکه های اجتماعی این اقدام را مرتبط با تبلیغات انتخاباتی و حمایت رادیو تلویزیون حکومتی از نامزدی آقای رئیسی دانسته اند.

انتخابات ریاست جمهوری ایران حدود یک ماه دیگر و تبلیغات آن پس از اعلام نامزدهای نهایی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور از اواخر هفته آینده آغاز می شود.

در روزهای اخیر رقبای احتمالی و طرفدارانشان یکدیگر را به سواستفاده از امکانات در اختیارشان و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی متهم می کنند.

رقبای سیاسی آقای روحانی تحرکات اخیر دولت از جمله افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی در عسلویه را انتخاباتی خوانده اند و شماری از طرفداران دولت از جمله نمایدگان حامی آقای روحانی در مجلس هم آقای رئیسی را به سواستفاده از امکانات آستان قدس برای جلب آرای عمومی متهم کرده اند.

آستان قدس رضوی بزرگترین موقوفه جهان اسلام است.

 

دیدگاه