حمید بقایی وزیر پیشین اطلاعات را به «سوءاستفاده سیاسی» متهم کرد

  • 29 فروردین 1396 - 11:08
حمید بقایی وزیر پیشین اطلاعات را به «سوءاستفاده سیاسی» متهم کرد

حمید بقایی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری که مورد حمایت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران است، گفته های اخیر حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در کابینه دوم آقای احمدی نژاد را “سوءاستفاده سیاسی” خوانده است.

بقایی در یک فایل صوتی کوتاه که در کانال تلگرام خود منتشر کرده گفته های مصلحی را مرتبط با عزلش از وزارت از سوی آقای احمدی نژاد دانسته است.

او گفته: «در مقطعی در سال ۸۸ آقای مصلحی در ستاد آقای احمدی‌نژاد فعال بود. در آن زمان آقای احمدی‌نژاد بعد از انتخاب شدن در دوره دوم ایشان را به عنوان وزیر اطلاعات معرفی کرد…آقای احمدی‌نژد بعد از مدتی متوجه شد که ایشان توان اداره وزارت اطلاعات را ندارد و عزل شد. طبیعی است شخصی که عزل می‌شود این چنین موضع‌گیری هایی بکند.»

مصلحی در فروردین ۱۳۹۰ از سوی احمدی‌نژاد برکنار شد اما با مخالفت رهبری، او به کارش ادامه داد. این رخداد سبب اعتراض تلویحی احمدی‌نژاد و ۱۱ روز خانه‌نشینی وی شد.

بقایی در ادامه گفته: «آقای مصلحی که قبلا وزیر اطلاعات بوده و اطلاع داشته که اطرافیان آقای احمدی‌نژاد یا هر شخص دیگری جاسوس است و این را مطرح نکرده و نگه داشته و الان که موقع انتخابات ریاست جمهوری است آن را مطرح می‌کند، این یعنی خیانت به نظام؛ شما می‌دانستی و مطلع بودی و مستندات داشتی که اطرافیان یک شخص جاسوس هستند اما نگه داشتی و الان که موقع انتخابات است این را مطرح می کنی؟ این یک نوع سوء‌ استفاده سیاسی است و نشان می دهد که این ادعاها درست نیست.»

حیدر مصلحی به تازگی گفته است: «الان ثبت نام‌هایی که شده است و برخی از آنها هم برای فتنه انجام شده بدون تعارف، حساب شده است. بر اساس اطلاعات دارم این حرف را می‌زنم. کنار یک شخصیت، جاسوس می‌گذارند تا او را از حیز انتفاع بیندازند. برای [آیت‌الله حسینعلی] منتظری [قائم مقام سابق رهبری] هم همین کار را کردند.»

محمود احمدی نژاد که پیشتر آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب از او خواسته بودند وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری نشود، علیرغم وعده های پیشین هم‌زمان با حمید بقایی نامزد مورد حمایتش در انتخابات ثبت نام کرد که با انتقادهای کم سابقه ای رو به شد.

آقای مصلحی در اظهاراتش اخیرش گفته “بسیاری از کاندیداهایی که ثبت نام کرده‌اند، برنامه دارد و با استفاده از تجربه فتنه ۸۸ می‌خواهد این بار طبقه متوسط رو به پایین را تحریک کند چرا که در سال ۱۳۸۸ که طبقه متوسط رو به بالا را به کف خیابان آورد، آنها با یک ترقه در کردن می‌ترسیدند و فرار می‌کردند”.

اشاره او به وقایع اعتراضی به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ است که محمود احمدی نژاد پیروز آن معرفی شد.

آقای مصلحی تحولات اخیر را ” فتنه” توصیف کرده که “باید در زمان صدارت و ولایت مقام معظم رهبری اتفاق بیفتد تا جلویش گرفته شود”.

وزیر پیشین اطلاعات ایران گفته است “ان‌شاءالله که خدا عمر ایشان [آیت الله خامنه ای] را تا ظهور حضرت طولانی کند اما اگر این فتنه، بعدا بخواهد اتفاق بیفتد، آن وقت بعدی نمی‌تواند آن را جمع کند، مثل قضیه منتظری که اگر بعد از امام [امام خمینی] اتفاق می‌افتاد کسی نمی‌توانست آنطور که امام اقدام کرد با آن برخورد کند”

 

 

 

دیدگاه