قوه قضائیه: پرونده احمدی‌نژاد و بقایی باز است

  • 27 فروردین 1396 - 23:08
قوه قضائیه: پرونده احمدی‌نژاد و بقایی باز است

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران گفته است که پرونده قضایی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین همچنان مفتوح است. او اشاره‌ای به ماهیت این پرونده و اتهامی که در آن متوجه آقای احمدی‌نژاد است نکرده.

به گزارش منابع خبری، آقای محسنی اژه‌ای امروز یکشنبه ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) در یک نشست خبری در تهران گفت که پرونده حمید بقایی، معاون پیشین آقای احمدی‌نژاد هم هنوز باز است و باید به دادگاه برود تا گناهکار بودن یا بی‌گناهی او روشن شود.

آقای احمدی‌نژاد و آقای بقایی هر دو برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت نام کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه گفته که باز بودن پرونده‌های قضایی داوطلبان نامزدی در انتخابات لزوما به معنای رد صلاحیت آنها نیست و احراز صلاحیت به عهده شورای نگهبان است.

او گفت: “این گونه نیست که هر کس پرونده دارد، حتما رد صلاحیت می‌شود… حتی ممکن است فردی ۲۰ سال پیش جرمی مرتکب شده باشد، اما اگر جرم وی منع قانونی نداشته باشد و در این مدت هم رفتار مناسب داشته باشد ممکن است بتواند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود”.

آقای محسنی‌اژه‌ای همچنین شایعه اعلام جرم دادستان کل کشور علیه آقای احمدی‌نژاد و شکایت آقای احمدی‌نژاد از دادستان کل را تکذیب کرد.

اخیرا گفته شده بود که در پی سخنرانی بحث‌برانگیز آقای احمدی‌نژاد در خوزستان، محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران علیه او اعلام جرم کرده است.

رسانه‌های ایران اخیرا از آقای منتظری نقل کردند که گفته بود: “آقایی در خوزستان فلان حرف‌ها را زده است و فلان جا حرف‌های دیگری زده. نوبت آنها هم می‌رسد. این دمل باید برسد تا به آنها هم رسیدگی کنیم”.

در پی انتشار این نقل قول، بعضی رسانه‌های نزدیک به آقای احمدی‌نژاد از شکایت او از آقای منتظری خبر دادند.

اما آقای محسنی اژه‌ای می گوید که از دادسرای تهران و دادگاه ویژه روحانیت پرس و جو کرده و به این نتیجه رسیده که اعلام جرم علیه آقای احمدی‌نژاد و شکایت او از آقای منتظری، هیچ کدام صحت ندارد.

عده‌ای از ناظران، اظهارات آقای احمدی‌نژاد در خوزستان را تعرض به رهبری تفسیر کرده بودند.

دیدگاه