اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام کرد

  • 26 فروردین 1396 - 19:17
اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام کرد

امروز شنبه، ۲۶ فروردین، و در آخرین ساعات مهلت ثبت نام، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران، برای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در وزارت کشور حاضر شده و ثبت نام کرد.

به گزارش منابع خبری، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، نیز در ساعات پایانی مهلت ثبت نام به وزارت کشور رفت و داوطلب نامزدی شد.

به گزارش ایلنا عبدالواحد موسوی لاری و حسین مرعشی امروز در ملاقاتی با آقای روحانی با او برای نامزدی آقای جهانگیری رایزنی کردند.

در هفته‌های اخیر برخی از حامیان حسن روحانی پیشنهاد کردند که یک “نامزد پوششی” از طرف اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در انتخابات حاضر شود تا بتواند در مقابل چندین نامزد محافظه‌کار به آقای روحانی کمک کند.

محمد هاشمی، برادر اکبر هاشمی رفسنجانی و محسن رهامی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از دیگر چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند که امروز برای نامزدی در انتخابات ثبت نام کردند.

محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران حسن روحانی را متهم کرد که به دلیل بی اطلاعی از امور اجرایی در آغاز کار “وعده صد روزه” داده و پس از عملی نشدن وعده‌ها مجبور به “بی صداقتی” شده است.

این سومین باری است که آقای قالیباف می‌خواهد نامزد ریاست جمهوری شود. او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ پس از حسن روحانی بیشترین رای‌ها را داشت.

آقای قالیباف یکی از پنج نامزد ائتلاف محافظه‌کاران، با عنوان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) است.

از میان نامزدهای دیگر جمنا ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی و حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از این ثبت نام کرده‌اند و گفته می‌شود مهرداد بذرپاش، مدیرمسئول روزنامه وطن امروز نیز برای ثبت نام به وزارت کشور رفته است.

دیدگاه