دادستان کل کشور: نوبت رسیدگی به سخنان احمدی‌نژاد هم می‌رسد

  • 25 فروردین 1396 - 12:25
دادستان کل کشور: نوبت رسیدگی به سخنان احمدی‌نژاد هم می‌رسد

دادستان کل کشور تلویحا محمود احمدی‌نژاد را تهدید کرد که نوبت رسیدگی به اظهارات او خواهد رسید. هنوز روشن نیست که اظهارات احمدی‌نژاد علیه رهبری بوده است یا رئیس جمهور، یا هر دو.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، روز چهارشنبه، ۲۳ فروردین، بدون نام بردن از محمود احمدی‌نژاد گفت: «گاهی به ما می‌گویند فلان آقایی در خوزستان فلان حرف‌هایی را زده است، فلان جا حرف‌های دیگری زده، ما می‌گوییم نوبت آنها هم می‌رسد و باید این دمل برسد تا به آنها هم رسیدگی کنیم».

روز سوم فروردین محمود احمدی‌نژاد در یک سخنرانی در اهواز گفته بود: «کسانی که فکر می‌کنند ملت نمی‌فهمد، نفهم‌ترین افراد روی زمین هستند. این چه سلطنتی است که در وجود بعضی‌ها پیدا شده؟ بسیج شدید تا به ملت بگویید یارانه‌ها بد است و انجام ندهید؟ ۹۷ درصد چیزی را می‌خواهند، تو چرا خلاف ملتی؟ ۸۰ میلیون نفر نمی‌فهمند، تو می‌فهمی؟ همین ملت تو را بالا آورد».

به نظر تحلیلگران مخاطب این حملات حسن روحانی بوده است که اعطای یارانه را امری پوپولیستی و برای سرپوش نهادن بر فسادهای کلان دولت‌های نهم و دهم به ریاست احمدی‌نژاد می‌داند.

اما گروهی نیز اظهارات احمدی‌نژاد را تعریض به رهبر جمهوری اسلامی دانسته‌اند، به ویژه با توجه به این واقعیت که او به رغم توصیه رهبری، در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده است.

ورود احمدی‌نژاد به انتخابات

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶، احمدی‌نژاد و تیم یاران او بار دیگر در صحنه سیاسی ایران فعال شده و به سفرهای استانی – انتخاباتی دست زده‌اند.

از چندی پیش رسانه‌های ایران این خبر را منتشر کردند که رهبر انقلاب، رئیس جمهور پیشین را از حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری “نهی صریح” کرده‌اند. چندی بعد رهبری نیز این نظر را تأیید کردند که به احمدی‌نژاد “توصیه” کرده برای مقام ریاست جمهوری نامزد نشود.

احمدی‌نژاد در نامه‌ای به تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۹۵ به رهبر انقلاب اطمینان داد که قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ شرکت کند.

اما او در دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی نه تنها نامزدی خود را اعلام کرد، بلکه به صراحت گفت که نظر رهبری نمی‌توانسته مانع از شرکت او در انتخابات شود. با اعلام این موضع بسیاری از محافل و رسانه‌های اصولگرایان احمدی‌نژاد را زیر حمله گرفتند.

دیدگاه