حمله کم‌سابقه قالیباف به روحانی

  • 24 فروردین 1396 - 21:22
حمله کم‌سابقه قالیباف به روحانی

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و یکی از چهره‌های سیاسی جناح اصولگرا در ایران که از او به عنوان نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یاد می‌شود، حسن روحانی، رئیس جمهور فعلی را به “بی صداقتی” متهم کرده است.

آقای قالیباف در جمع تعدادی از فعالان دانشجویی گفت: “وقتی کسی بی‌هیچ مبنا و فقط برای کسب رأی وعده ۱۰۰ روزه می دهد مشخص است که درکی از مدیریت اجرایی کشور ندارد و مجبور می شود به بی‌صداقتی روی بیاورد”.

اشاره آقای قالیباف به اظهارات حسن روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی چهار سال پیش است که گفته بود برای مقابله با مشکلات اقتصادی برنامه ۱۰۰ روزه دارد و در زمانی کوتاه می توان در اقتصاد کشور تحول ایجاد کرد.

اخیرا سئوال یک خبرنگار از آقای روحانی در یک نشست خبری در مورد این وعده بحث برانگیز شده و منتقدان دولت پاسخ رئیس جمهور به این سئوال را “انکار واقعیت” توصیف کرده اند.

آقای روحانی می گوید منظور او، حل مشکلات در ۱۰۰ روز نبوده، بلکه منظورش این بوده که اقدامات کوتاه مدت دولت خود را پس از ۱۰۰ روز گزارش خواهد داد.

سرحد فروپاشی’

آقای قالیباف در سخنان امروز خود هشدار داده که “سونامی بیکاری” فضای اجتماعی و اقتصادی ایران را به “سرحد فروپاشی” رسانده و گفت: “با مدیریت بخشنامه ای نمی توان با این سونامی مقابله کرد.”

او گفت: “بعد از گذشت چهار سال رئیس جمهور هنوز در آستانه انتخابات به صدور بخشنامه و نامه نگاری و رسانه ای کردن آن روی آورده است”.

شهردار تهران با اشاره به ثبت نام محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین برای انتخابات گفت: “بازگشت انحرافیون به صحنه سیاست نتیجه ناکارآمدی دولت حرف است.”

دیدگاه