تجمع اعتراضی تعدادی از وکلای کانون فارس

  • 29 آبان 1399 - 16:50
تجمع اعتراضی تعدادی از وکلای کانون فارس

تعدادی از وکلای عضو کانون وکلای دادگستری فارس در خانه صنفی خود امروز پنجشنبه ۲۹ آبان در پی قرار گرفتن مقررات مربوط به صدور پروانه وکالت ذیل طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وکلای دادگستری شرکت کننده در این تجمع بر این موضوع تاکید دارند که کسب‌وکار تلقی شدن وکالت بر خلاف حقوق ملت، قانون اساسی، دور از شأن وکالت و برخلاف تعاریف فقهی_حقوقی از وکالت است.

سارا ابراهیمی به عنوان سخنگوی این جمع گفت: اساساً تشریفات نائل شدن به حرفه وکالت و نوع خدمات ارائه شده توسط کانون وکلا هیچ سنخیتی با تعاریف ارائه شده از کسب‌وکار ندارد.

این وکیل دادگستری افزود: کسب وکار تابع قواعد بازار و مبتنی بر کسب سود کاسب است در حالی که در حرفه وکالت وکیل به دنبال سود و احقاق حق موکل است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: کدام کسب‌وکار در کشور وجود دارد که به صورت رسمی و در قالب یکی از ارکان صنف به افراد کمتر برخوردار جامعه خدمات رایگان ارائه دهد در حالی که اداره معاضدت کانون‌های وکلا سالانه به تعداد زیادی از هموطنان عزیز خدمات حقوقی رایگان ارائه می‌دهند.

این عضو کانون وکلای دادگستری فارس گفت: لازم است نگاه قانونگذاران محترم به حوزه وکالت که ارتباط مستقیم با تظلم خواهی و دادگستری، حقوق و عدالت دارد، نگاهی غیربازاری و از باب تکریم و به دور از مسائلی که خلاف شأن وکیل و دادگستری  است، باشد.

دیدگاه