تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

“الحاق روستاهای همجوار به شیراز یک ضرورت است”

  • 23 مهر 1399 - 13:07
“الحاق روستاهای همجوار به شیراز یک ضرورت است”

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس الحاق سه روستای گردخون، اقبال آباد و سلطان آباد به شهر شیراز را یک ضرورت اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: تسریع در این امر، از بروز معضلات و آسیب‌های اجتماعی در آینده ممانعت خواهد کرد.

سیدکمال پاکفطرت چهارشنبه ۲۳ مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علاوه بر روستاهای گردخون، اقبال آباد و سلطان آباد، سایر روستاهای مجاور شیراز نیز باید به این شهر الحاق شوند، گفت:  با اضافه شدن این روستاها می‌توان هم از حاشیه نشینی اطراف شیراز که معضلات و مشکلات بسیاری به همراه دارد، کاست و هم درآمدزایی ایجاد کرد.

او با اشاره به ساخت وسازهای انجام شده در این روستاها، خاطرنشان کرد: در این روستاها خارج از طرح هادی ساخت وسازهای غیرمجازی انجام شده و این رویه غلط که اغلب غیراصولی و غیرفنی است، ادامه دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس خاطرنشان کرد: اگر اکنون به این ساخت وسازها توجه نشود، اصول شهرسازی ما در آینده دچار مشکل خواهد شد و با انبوهی از ساخت وسازهای غیراصولی, غیرفنی و غیرقانونی مواجه خواهیم بود.

کمال پاکفطرت درخصوص دهیاری‌ها و نظارت بر ساخت وساز در روستاها نیز بیان کرد: باتوجه به کمبود نیرو در دهیاری های روستاها در کل استان فارس و اینکه این سه روستا در اطراف شهر شیراز واقع شده‌اند، نظارت بر ساخت وسازها سخت بوده و عده‌ای سودجو از سالها قبل درحال ساخت وساز غیرمجاز است که تبعات آن سال‌های بعد نمایان خواهد شد.

دیدگاه