انتقاد از حملات «حقیرانه» علیه عضو شورای شهر شیراز

  • 23 خرداد 1399 - 21:44
انتقاد از حملات «حقیرانه» علیه عضو شورای شهر شیراز

حملات برخی محافل در فضای مجازی علیه سولماز دهقانی، عضو شورای شهر شیراز انتقاداتی را به دنبال داشته. رئیس شورای شهر شیراز این حملات را «حقیرانه»‌توصیف کرد.

حملاتی که در برخی از پیج‌های مجازی علیه خانم دهقانی مطرح شده، مربوط به «مراحل استخدام این عضو شورای شهر شیراز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس» و همچنین «نحوه‌ی نصب پرچم ایران در همایش گرامیداشت هفته صنایع دستی» است.

این عضو شورای شهر شیراز در خصوص جزییات مراحل استخدامش گفته که در آزمون دستگاه‌های اجرایی که برگزار شده،‌ شرکت کرده و پذیرفته شده.

سولماز دهقانی همچنین در خصوص نحوه‌ی نصب پرچم نیز گفته که او مهمان «همایش گرامیداشت هفته صنایع دستی» بوده و نحوه نصب پرچم به او ارتباطی ندارد.

سولماز دهقانی در همایش صنایع دستی

این همایش از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس برگزار شده و به جز خانم دهقانی، «علیرضا پاک‌‌فطرت نماینده شیراز و زرقان در مجلس و مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس» نیز در آن سخنرانی کرده‌اند اما مخالفانِ خانم دهقانی، فقط عکس او را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

علیرضا پاک‌فطرت در همایش صنایع دستی
مصیب امیری در همایش صنایع دستی

سولماز دهقانی در اینستاگرام از این اقدام انتقاد کرد و نوشت: «لابد اینکه اداره میراث پرچم را اشتباهی نصب کرده، به استخدام بنده ربط دارد؟»

اشاره خانم دهقانی به حملات چندی پیش مخالفانش در خصوص استخدام در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است. دهقانی توضیح داده: «پیشتر در خبری خلاف واقع، که بعدا مجبور به تصحیح شدند، استخدام بنده را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که از طریق “آزمون” بوده، از قول مدیرکل آن مجموعه “بدون طی تشریفات قانونی” خوانده بودند.»

او افزوده: «می‌گویند تا حقیقت شلوار خود را بالا بکشد، دروغ نصف دنیا را طی کرده است.»

«حملات حقیرانه»

در همین حال سیدعبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز هم در خصوص این حملات، در فضای مجازی نوشت: «اخلاق و انصاف دو گمشده امروز فضای سیاسی ماست… قدرت و دنیاطلبی ما را چقدر حقیر کرده است، حاضر هستیم با آبروی هر کسی حتی یک زن مسلمان بازی کنیم.»

سولماز دهقانی، «عضو هیات رییسه شورای شهر شیراز، رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورا و یکی از فعالان سیاسی و فرهنگی حوزه زنان» در شیراز است.

او در حال حاضر دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی است.

دیدگاه