اعلام چگونگی بازگشایی امکان مذهبی در ایران

  • 07 اردیبهشت 1399 - 20:13
اعلام چگونگی بازگشایی امکان مذهبی در ایران

حسن روحانی، رئیس جمهور گفت: کشور را به سه قسمت سفید، زرد و قرمز تقسیم می‌کنیم و طبق مصوبات وزارت بهداشت هر جا که سفید شد بقاع متبرکه‌اش هم باز می‌شود.

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: امروز تصمیم جدیدی برای مقابله با کرونا اتخاذ کردیم. خدا را شکر هر روز که جلو می‌رویم وزارت بهداشت با وقتی که می‌گذارد راه حل جدیدی ارائه می‌دهد. بر مبنای تصمیم جدیدی که گرفته شده کشورمان بر اساس تعداد ابتلا به کرونا و میزان شیوع آن به سه قسمت سفید، زرد و قرمز تقسیم می‌شود و نقشه‌ای تهیه و در تلویزیون به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: مثلاَ اگر در منطقه‌ای دیدیم طی یک یا دو هفته مبتلای جدید یا فوتی نداشتیم و تعداد بهبود یافتگان افزایش پیدا کرد آن منطقه را وزارت بهداشت بررسی و پس از شناسایی معیار‌ها سفید اعلام می‌کند اولین چیزی که در این طرح مطرح کردیم این است که با توجه به ماه مبارک رمضان اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه باز شود بنا شد اگر محلی سفید اعلام شد بقاع متبرکه، مساجد و زیارتگاههایش باز شود.

اقای روحانی گفت: اگر خود صحن مطرح بود تصمیم گیری برایش آسان‌تر بود به محض اینکه ما صحنی را باز کنیم مسافرت‌ها آغاز می‌شود سپس بحث مسافرت‌ها و استفاده مردم از قطار، اتوبوس و هتل‌ها مطرح می‌شود به همین دلیل باید بررسی‌هایی انجام دهیم.

وی ادامه داد: حتی اگر همین فردا گفتند وضع مشهدالرضا سفید شده است، حرم امام رضا (ع) باز می‌شود. در مناطق سفید که بیش از صد شهرستان هستند افزون بر بازگشایی زیارتگاه‌ها نماز جمعه نیز برپا می‌شود.

دیدگاه