رفت‌وآمد بین استان‌ها از اول اردیبهشت آزاد می‌شود

  • 24 فروردین 1399 - 12:16
رفت‌وآمد بین استان‌ها از اول اردیبهشت آزاد می‌شود

حسن روحانی، رئیس جمهور در خصوص لغو محدودیت‌های رفت‌وآمد که بر اثر کرونا ایجاد شده، گفت: امروز تردد بین شهرستان‌ها در استان‌ها به طور کامل آزاد است و تردد بین استان‌ها هم از روز اول اردیبهشت آزاد می‌شود.

رییس جمهور افزود: ‌در رفت و آمد بین شهرستان‌ها و استان‌ها، اگر استانی استاندار یا شورای تامین یا هر کس دیگری تصمیمی گرفت و در روزهای اخیر تردد برخی شهرستان‌ها را ممنوع کرده است، از امروز همه ممنوعیت‌ها در تردد بین شهرستان‌ها در استان‌ها برداشته می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ استانداری، هیچ شهرستانی حق ندارد در تردد بین شهرستان مانع ایجاد کند. پلیس و نیروهای بسیج هم در نظر داشته باشند که تردد بین شهرستان‌ها از امروز آزاد است و تردد بین استان‌ها هم از روز نخست اردیبهشت آزاد می‌شود.

اجتماع حضوری در ماه رمضان نخواهیم داشت

روحانی موضوع دیگر مطرح شده در نشست امروز هیات دولت را مساله اجتماعات در ماه رمضان عنوان و تصریح کرد: تصمیم گیری در این خصوص برای جلسه آینده خواهد بود؛ مردم در مساجد و اماکنی مانند مسجد و حسینیه، مراسم تبلیغی، عبادی، دعا و قرآن‌خوانی داشتند.

رییس‌جمهوری اضافه کرد: اگرچه تصمیم نهایی آن را برای جلسه آینده گذاشتیم اما اگر شرایط به همین صورت که امروز مشاهده می‌کنیم باشد، قاعدتا اجتماع حضوری نخواهیم داشت و این زحمت را باید صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی مجازی برعهده بگیرند و مردم از این‌ها استفاده کنند. اگر هم تحولی رخ بدهد در جلسه آینده تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنیم.

شمار مبتلایان به کرونا در ایران بر پایه آمار رسمی به ۷۱۶۸۶ نفر رسیده که از این تعداد ۴۴۷۴ نفر از بیماران، جان باخته‌اند.

دیدگاه