روحانی درباره شیوع کرونا: ممکن است برخی اولویت‌ها فدای دیگری شود

  • 20 فروردین 1399 - 17:25
روحانی درباره شیوع کرونا: ممکن است برخی اولویت‌ها فدای دیگری شود

حسن روحانی، رییس جمهور با اشاره به بازگشایی کسب‌وکارها در روزهای آینده در این کشور، گفت: «برای مقابله با کرونا جان نیاز به نان دارد. نیاز به برق و گاز داریم. ما همه نیازمندی‌ها را با هم در نظر می‌گیریم، اما اولویت‌بندی وجود دارد. گاهی ممکن است یکی فدای دیگری شود.»

روحانی، روز چهارشنبه ۲۰ فروردین، در نشست هیات دولت، در این زمینه ادامه داد: «ما تلاشمان بر این بود که هم در مقابله با کرونا ایستادگی کنیم، هم نیازمندهای ضروری زندگی تامین شود. ما مرگ کرونایی را قبول نداریم باید این به حداقل ممکن برسد، ما مرگ ناشی از گرسنگی را هم قبول نداریم.»

او درباره کیت‌های تست کرونا نیز گفت: «امروز در کیت‌های آزمایشی کم‌کم روی پای خود می‌ایستیم، روز به روز تولیدات ما با شیوه‌ها و فناوری‌های جدید بیشتر می‌شود.»

در حالی که برخی از مقام‌های درمانی نسبت به موج دیگری از شیوع ویروس کرونا در روزهای آینده هشدار داده‌اند، روحانی گفت: «بیمارستان‌ها و بخش‌های درمانی ما آماده‌اند. به هر بیمارستانی زنگ می‌زنیم، تخت و آی‌سی‌یوهای خالی داریم.»

همچنین در حالی که سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرده که هیچ کدام از استان‌های ایران در وضعیت سفید قرار ندارند، رییس جمهور اضافه کرد: «من دیروز با استان‌هایی صحبت می‌کردم که خودشان هم می‌گفتند ما استان‌های سفیدی هستیم ولی از ما می‌خواستند فعالیت مدارس آغاز نشود.»

دیدگاه