احتمال استعفای ابراهیم رئیسی از هیات نظارت برای نامزدی در انتخابات

  • 16 فروردین 1396 - 13:42
احتمال استعفای ابراهیم رئیسی از هیات نظارت برای نامزدی در انتخابات

برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری تسنیم گزارش داده‌اند که حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی از عضویت در هیات نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری با هدف نامزدی در این انتخابات استعفا کرده است.

با این حال یک منبع که نامی از او برده نشده، امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین در این خصوص به خبرگزاری ایرنا گفت که «هیات مرکزی نظارت، فردا جلسه دارد که گزارش نهایی آن را سخنگوی شورای نگهبان اعلام می کند. از این رو، تا فردا مشخص خواهد شد که این خبر صحت دارد یا خیر.»

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم گفته است فردا(پنج شنبه) خبر استعفای رئیسی از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، تایید یا رد می شود.

رئیسی ۵۵ ساله است و پیش از انتصاب به تولیت آستان قدس رضوی، دادستان کل ایران، معاون اول قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور بوده است. رئیسی پس از درگذشت آیت الله واعظ طبسی در اسفندماه ۱۳۹۴ به تولیت آستان قدس منصوب شد.

حسام‌الدین آشنا، معاون فرهنگی رییس‌جمهور اسفند سال گذشته در واکنش به خبر احتمال کاندیداتوری حجت‌الاسلام رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که «مصلحت نیست قاضی را در معرض قضاوت عمومی قراردهیم.»

آشنا در توئیترش نوشته بود: «شایسته نیست احترام آستان قدس رضوی را به کارزار سخت و تلخ انتخابات بکشانیم. مصلحت نیست قاضی را در معرض قضاوت عمومی قراردهیم. از گذشته عبرت بگیریم.»

دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است ۲۹ اردیبهشت سال جاری همزمان با انتخابات شوراها برگزار شود.

دیدگاه