روحانی: طرح‌های سخت گیرانه برای کنترل بحران کنونی در راه است

  • 06 فروردین 1399 - 13:21
روحانی: طرح‌های سخت گیرانه برای کنترل بحران کنونی در راه است

حسن روحانی، رئیس جمهور می‌گوید که طرح‌ها و محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای برای مهار بحران کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور در راه است که از روز پنجشنبه ۷ فروردین به اجرا گذاشته می‌ شود.

آقای روحانی که روز چهارشنبه در نشست اعضای هیئت دولت سخن می‌گفت با اشاره جزئی به مختصات این طرح‌ها از مردم خواست برای این سخت گیری‌ها که به گفته او برای ضرورت حفاظت و صیانت از زندگی آنها اجرا می‌شود خود را آماده کنند.

رئیس جمهوری ایران همچنین تاکید کرد که طرح‌های در نظر گرفته شده برای مهار بحران ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ در صورتی موفقت آمیز خواهد بود که کمک، مشارکت و همکاری مردم را به همراه داشته باشد.

حسن روحانی در این خصوص تصریح کرد که طرح‌های سخت‌گیرانه ممکن است سفرهای نوروزی را شامل شود؛ به این نحو که از مردم خواسته شود زودتر به موطن اصلی خود بازگردند و جلوی سفرهای موج بعدی نیز گرفته شود.

وی با اشاره به در پیش بودن مراسم سیزده بدر همچنین از بسته شدن پارک ها و بوستان‌ها به عنوان بخش دیگری از محدودیت‌های تازه برای کاستن از سرعت انتشار ویروس کرونا در ایران یاد کرد.

آقای روحانی با یادآوری مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از حضور گردشی یک سوم از کارمندان در سر کارهای خود خبر داد و تاکید کرد که ایران موج اول بیماری کرونا را سپری کرده و ممکن است که موج دیگری در روزهای آینده در راه باشد که باید کنترل و مدیریت شود.

حسن روحانی در ادامه خاطرنشان کرد که در جلسه روز پنجشنبه هیئت دولت با محوریت مسائل اقتصادی طرح‌های جدیدی در باره کسب و کارها به تصویب خواهد رسید.

وزارت بهداشت شمار جان باختگان ویروس کرونا را تا ظهر روز سه شنبه ۵ فروردین به ۱۹۳۴ نفر اعلام کرده. کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفته که تعداد مبتلایان به این بیماری به ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسیده است.

دیدگاه