آغاز خلوت‌سازی شهرها، فروشگاه‌ها و جاده‌ها در ۲۴ ساعت آینده

  • 23 اسفند 1398 - 18:55
آغاز خلوت‌سازی شهرها، فروشگاه‌ها و جاده‌ها در ۲۴ ساعت آینده

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز گفت که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت آینده «روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها» انجام می‌شود.

محمد باقری که مسئول سازماندهی یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» با مشارکت نیروهای مسلح شده، افزود که این تصمیم به همراه وزارت کشور اجرایی می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت که قرار است با توجه به کمبود و خستگی کادر درمانی، افراد داوطلب «دوره یک هفته‌ای آموزش» ببیند و به کمک پرستاران بروند.

او از تامین هزار مرکز درمانی سیار و ثابت، اختصاص چهار هزار تخت برای ایجاد استراحت‌گاه‌های قبل و بعد از بیمارستان و تامین ماسک و لباس به عنوان دیگر برنامه‌های این قرارگاه نام برد.

باقری گفته قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح تصمیم گرفته تا بین یک هفته تا ۱۰ روز آینده از طریق “فضای مجازی و تماس تلفنی و در صورت ضرورت، بسیار اندک با مراجعه” شهروندان را “رصد” کرده و افراد مشکوک به ابتلا را شناسایی کند.

وی افزود: “کسانی که مشکوک نیستند به منزل خود بازخواهند گشت. موارد مشکوک به بیماری کرونا باید در مراکز مقدماتی باید مورد معاینه و رسیدگی معاینه قرار بگیرند.”

بر پایه آمار رسمی تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر نیز جانشان را بر اثر این بیماری از دست داده‌‌اند.

دیدگاه