هویت پناهجوی کرد ایرانی مضروب در لندن اعلام شد

  • 15 فروردین 1396 - 9:35
هویت پناهجوی کرد ایرانی مضروب در لندن اعلام شد

پلیس بریتانیا اعلام کرد “رکر احمد” نام پناهجوی ۱۷ ساله کرد ایرانی است که جمعه شب در لندن مورد حمله قرار گرفت. جمجمه او در اثر حمله یک گروه چند نفره شکست و خون در مغزش لخته شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس پنج نفر را در ارتباط با این حمله رسما متهم کرده و پرونده آنها را به دادگاه فرستاده است. این افراد به رفتار خشونت آمیز متهم شده اند. یکی از دستگیر شدگان به “وارد کردن صدمات جسمی شدید” هم متهم شده است.

سه نفر دیگر هنوز در رابطه با این حمله در بازداشت هستند و پلیس عکس چند نفر دیگر را منتشر کرده و به دنبال بازجویی از آنها است.

بری پات ۲۰ ساله، دریل و دانیل دیویس برادر و خواهر ۲۰ و ۲۴ ساله پس از حضور در دادگاه کریدون به قید ضمانت آزاد شدند.

جورج واردل به دلیل وارد کردن صدمات جسمی شدید در بازداشت ماند و جک واردل برادر این متهم نیز به قید ضمانت آزاد شد.

تمامی متهمان باید اول مه در دادگاه حاضر شوند.

شاهدان گفته اند که ضاربان از اعضای یک گروه حدودا ۳۰ نفره بوده‌اند که تعدادی از آنها این پناهجوی ۱۷ ساله را جمعه شب در جنوب لندن “بی رحمانه” کتک زده‌اند.

بر این اساس سایر اعضای گروه شاهد کتک زدن دوستانشان بوده‌اند.

گزارش شده است که جمجمه قربانی شکسته و خون در مغزش لخته شده است. او هنوز در بیمارستان است.

پلیس طی شنبه و یکشنبه، هشت نفر را در ارتباط با این حمله بازداشت کرد. بازداشت شدگان شامل شش مرد ۲۰ تا ۲۶ ساله و دو زن هستند که یکی از زنان ۱۷ ساله است. هنوز جزئیاتی درباره متهمان منتشر نشده است.

قربانی قبل از حمله، همراه دوستانش در ایستگاه اتوبوس منتظر بوده است.

گری کسل، یکی از کارآگاهان پلیس گفته: “مطلع شده ایم که مهاجمان از قربانی پرسیده اند که اهل کجاست و زمانی که برایشان مشخص شده که او پناهجو است، دنبالش کرده اند و او را هدف حمله ای بی رحمانه قرار داده اند. او دچار آسیب دیدگی شدید سر و صورت شده است.”

او گفت: “همه گروه های جامعه، مخالف نفرت های نژادی هستند. هیچ کس نباید هدف رفتارهای خشونت آمیز قرار بگیرد، مخصوصا کسانی که برای پناه گرفتن به لندن آمده اند.”

صادق خان شهردار لندن این حمله را محکوم کرده است و گوین بارول، نمایندگان کرویدن در پارلمان مهاجمان را “فرومایه” خوانده است.

حمله جمعه شب حدود نیمه شب اتفاق افتاد. یکی از ساکنان محل که شاهد این حمله بوده می گوید: “جمعیت زیادی از میکده سر کوچه بیرون آمدند. نمی توانستیم ببینیم چه کسی دارد چه کسی را کتک میزند. فقط یک نفر بود که به شدت کتک می خورد و با مشت و لگد به صورتش می کوبیدند. او همان پسری بود که کارش به بیمارستان کشید.”

“هرکس می رسید به او مشت و لگد می زد. حدودا ۱۰ نفر بودند که کتک می زدند و بقیه، جمعیتی حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر، ایستاده بودند و نگاه می کردند. وقتی صدای آژیر آمد، فرار کردند.”

“مردمی که آن اطراف بودند نمی توانستند دخالت بکنند چون کسی نمی توانست جلوی یک جمع ۳۰ نفری را بگیرد. منتظر شدند تا همه متفرق شدند و بعد به کمک جوان رفتند. همان زمان که پلیس و آمبولانس رسید و ماجرا تمام شد.”

دیدگاه