ظریف خطاب به ترامپ: ایران از تهدیدات جا نمی‌خورد

  • 15 بهمن 1395 - 18:06
ظریف خطاب به ترامپ: ایران از تهدیدات جا نمی‌خورد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توئیتر خود به هشدارهای رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ داد و نوشت که ایران از این تهدیدات جا نمی‌خورد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای اخیر، هشدارهای متعددی علیه ایران داده است. او این هشدارها را در صفحه توئیترش نوشته است.

ترامپ از جمله نوشته: «ایران با آتش بازی می‌کند. آن‌ها قدر مهربانی اوباما را نمی‌دانند.من آن‌طور نیستم».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین روز پنجشنبه ۱۴ بهمن در دیدار با گروهی از مدیران شرکت موتورسازی هارلی داویدسون در کاخ سفید، در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا در برابر ایران گزینه نظامی هم مطرح است، در پاسخی کوتاه گفت: «هیچ چیز از روی میز کنار نرفته است.»

ظریف در تویئتر خود افزوده: «ما امنیت را از مردممان کسب می‌کنیم. ما هرگز آغازگر جنگ نخواهیم بود اما فقط می‌توانیم به ابزار دفاعی خودمان اتکا کنیم.»

وزیر امور خارجه ایران در مطلب دیگری نوشت: «ما هرگز اسلحه خود را علیه دیگران به کار نمی‌گیریم مگر در دفاع از خود.»

دولت ترامپ آزمایش‌های موشکی ایران را نقض قطعنامه‌۲۲۳۱ شورای امنیت می‌داند. ایران اما این آزمایش‌ها را نقض قطعنامه شورای امنیت نمی‌داند.

ایران تایید کرده که روز یکشنبه ۱۰ بهمن آزمایش موشکی انجام داده است. مقامات ایران می‌گویند که برای انجام آرمایش موشکی از کشوری اجازه نمی‌گیرند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به مقام‌های آمریکایی درباره آزمایش‌های موشکی اعلام کرد که این آزمایش‌ها هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه شورای امنیت ندارد و سیاست دفاعی مشروع ایران منطبق بر حقوق و مقررات بین‌المللی بوده و تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست.

شماری از نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی ایران، دو طرح را موسوم به «قانون تحریم های غیرهسته ای ایران» ارائه کردند که در صورت تصویب، تحریم‌های یک‌جانبه جدیدی را علیه تهران به اجرا می‌گذارد.

 

دیدگاه