رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها از 17 فروردین آغاز می‌شود

  • 14 فروردین 1396 - 11:14
رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها از 17 فروردین آغاز می‌شود

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: استعلام داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از مراجع ذی ربط در حال انجام است و از روز پنجشنبه جاری- ۱۷ فروردین ماه – رسیدگی به صلاحیت داوطلبان این انتخابات در هیات های اجرایی آغاز می شود.

 علی پورعلی مطلق روز دوشنبه ۱۴ فروردین به خبرگزاری ایرنا گفت: هیات های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ۲۳ فروردین ماه صلاحیت داوطلبان را بررسی می کنند و پس از اعلام نظر هیات های اجرایی، هیات های نظارت شهرستان و بخش از ۲۵ تا ۳۰ فروردین نظر خود را اعلام خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان این که هیات های نظارت اول اردیبهشت ماه نتایج تایید صلاحیت داوطلبان را به هیات های اجرایی اعلام می کنند، گفت: فرمانداری ها نیز دوم اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به داوطلبان اعلام می کنند و داوطلبان رصد صلاحیت شده می توانند تا ششم اردیبهشت ماه اعتراض خود را به هیات های نظارت بالادستی اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درمورد زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز گفت: نام نویسی از داوطلبان این دوره از انتخابات از ساعت هشت صبح سه شنبه هفته آینده(۲۲ فروردین ماه) آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۵ آغاز و تا ششم فروردین ماه ادامه داشت که در طول این مدت ۲۸۷ هزار و ۴۲۵ نفر نام نویسی کردند.

دیدگاه