مطهری: درباره کاندیداتوری در انتخابات دیداری با خاتمی نداشتم

  • 12 فروردین 1396 - 11:15
مطهری: درباره کاندیداتوری در انتخابات دیداری با خاتمی نداشتم

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران خبر دیدار خصوصی خود با محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین و طرح مسئله کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده را تکذیب کرد.

مطهری روز جمعه ۱۱ فروردین در صفحه اینستاگرام خود ضمن تکذیب این دیدار گفته است که در ۸ سال گذشته یک بار در اسفند ۸۷ و بار آخر در ۷ اسفند سال گذشته به‌همراه حدود ۶۰ تن از نمایندگان مجلس با خاتمی دیدار کرده و دیگر ملاقاتی با او نداشته است.

در دیدار نخست علی مطهری، پیش از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طرحی برای توافق اصولگراها و اصلاح‌طلبان بر روی کاندیداتوری علی‌اکبر ولایتی ارائه کرده بود که به‌گفته او خاتمی با آن موافق بود اما اصولگراها با آن مخالفت کردند. در دیدار اسفندماه گذشته نمایندگانی که با خاتمی دیدار کرده بودند بیشتر از فراکسیون امید بودند و به‌گفته همین نمایندگان آن‌ها از «لزوم همدلی میان مسئولان برای رفع مشکلات مردم» سخن گفته بودند.

پس از دیدار اسفندماه گذشته حدود ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خواستار تشکیل هیئت رسیدگی به این دیدار شده بودند که با توضیحات چند تن از نمایندگانی که در این دیدار حضور داشتند، از جمله علی مطهری، درباره این‌که هدف از دیدار با خاتمی «افزایش وحدت و صمیمیت میان طیف‌های مختلف کشور بود»، پرونده شکایت مختومه شد.

علی مطهری انتشار خبر دیدار خصوصی‌اش با محمد خاتمی را سیاستی دانست که هدف آن «هل دادن افراد مستقل منتقد به سمت یک جریان سیاسی و القاء دستورگیری آن‌ها از آن جریان و بعد هم آن جریان را به خارج وصل کردن» است.

او نوشته است که این سیاست «در چند سال اخیر کشور را دچار آسیب کرده و وحدت ملی را مخدوش نموده است.»

خبر دیدار خصوصی علی مطهری و محمد خاتمی را نخستین بار محمدعلی ابطحی، معاون پارلمانی و حقوقی خاتمی در دوران ریاست جمهوری، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود اما بعد آن را تکذیب کرد.

دیدگاه