محمدتقی جایِ «آن مردِ زندانی» می‌نشیند

  • 21 مرداد 1398 - 9:00
محمدتقی جایِ «آن مردِ زندانی» می‌نشیند

یک هفته پس از آنکه نواب قائدی، سخنگوی شورای شهر شیراز ابراز امیدواری کرد مساله مهدی حاجتی، عضو این شورا که مدتی قبل به زندان منتقل شد، با کمک مسئولان حل شود، فرماندار شیراز گفت محمدتقی تذروی (عضو علی البدل شورای شهر شیراز) به جای مهدی حاجتی در شورای شهر معرفی خواهد شد.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز گفته: عضو جدید شورای شهر شیراز جایگزین مهدی حاجتی عضو بازداشت شده شورای شهر شیراز می‌شود که به خاطر حکم دادگاه امکان حضور در شورای شهر را ندارد.

مهدی حاجتی، رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز است که دادگاه انقلاب او را به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس محکوم کرده. آقای حاجتی ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. دادگاه او را به دو سال تبعید به طبس نیز محکوم کرده.

مبارزه با فساد مالی، افشای تخریب خانه‌های بافت تاریخی و افشای پرونده‌های نابودی باغ‌های قصردشت شیراز از جمله فعالیت‌های دو سال حضور آقای حاجتی در شورای شهر بوده.

سخنگوی شورای شهر شیراز هفته گذشته گفته بود: “تمام اعضای شورا ظرفیتی را که در خصوص موضوع آقای حاجتی باید اختصاص می‌دادند، به کار گرفتند و رایزنی‌هایی با نهادهای مختلف از سوی اعضای شورا انجام شده، از جمله اینکه با امام جمعه و رئیس کل دادگستری به صورت جمعی دیدار داشته‌ایم و امیدوار هستیم که مسئولین به حل این قضیه کمک کنند.”

دیدگاه