استاندار فارس خواهان رفع محدودیت‌های تشکل‌های غیردولتی شد

  • 15 تیر 1398 - 21:40
استاندار فارس خواهان رفع محدودیت‌های تشکل‌های غیردولتی شد

استاندار فارس گفت: امروز کشور نیازمند استفاده مطلوب از سرمایه‌های اجتماعی و افرادی است که مورد وثوق مردم هستند و از سوی دیگر، باید محدودیت‌هایی که برای فعالیت تشکل های اجتماعی وجود دارد کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عنایت الله رحیمی در آئین آغاز به کار پنجمین نشست تخصصی منطقه‌ای تشکل‌های غیردولتی زنان و خانواده که شنبه ۱۵ تیر در شیراز برگزار شد، ضمن تشریح اهداف فعالیت‌های تشکل‌های مردم‌نهاد عنوان کرد: این سازمان‌ها در مکان‌هایی حضور برنامه‌ریزی‌شده هدفمند و مشارکت‌جو دارند که دولت‌ها امکان حضور ندارند؛ از همین رو کامل کردن فعالیت دولت‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم و جامعه بر عهده آنان است.

رحیمی تعدد مراکز تصمیم گیری در مورد تشکل‌ها را موجب عدم شفافیت، عدم نظارت مطلوب و سردرگمی متقاضیان سمن‌ها دانست و افزود: توانمندسازی بخش‌های مختلف نظام مدنظر کسانی است که پیگیر توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد هستند و مقابله با آسیب‌هایی که امروز شاهد آن هستیم می‌تواند از اهداف متعالی سمن‌ها باشد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: سمن‌ها در ایفای نقش‌های خود دچار مشکلاتی هستند ازجمله ضعف بنیه مالی، عدم حرکت بر مبنای برنامه، نبود آموزش‌های کافی و موازی‌کاری‌ها که باید در این راستا برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

آقای رحیمی گفت: عدم رسمیت تشکل‌های مردم‌نهاد از سوی نیروهای دولتی یا آن‌ها را رقیب خود فرض کردن یکی از مسائلی است که باید به آن توجهی ویژه کرد.

این نشست ویژه چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است که با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شده است و تقویت ارتباط و تعامل بین سازمان‌های مردم‌نهاد زنان و خانواده و نیز ایجاد زمینه ارتباط سازمان‌های مردم‌نهاد با دولت از جمله اهداف آن اعلام شده.

دیدگاه