آستان قدس: پرونده سوءاستفاده مالی به دادسرا رفته و یک مدیر عزل شده

  • 07 فروردین 1396 - 16:58
آستان قدس: پرونده سوءاستفاده مالی به دادسرا رفته و یک مدیر عزل شده

یکی از مسئولان آستان قدس رضوی در ایران می‌گوید که سازمان حسابرسی و بازرسی آستان قدس گزارشی از وقوع تخلف مالی در یکی از شرکت‌های تابعه تهیه کرده و ابراهیم رئیسی، تولیت آستان، دستور عزل فوری مدیر این شرکت را داده و پرونده را به دادسرا فرستاده است.

جعفر صباغیان، رئیس دفتر قائم مقام آستان قدس، به خبرگزاری تسنیم گفته: “در ماه های ابتدایی آغاز فعالیت مدیریت جدید در آستان قدس رضوی و پس از وصول گزارش هایی از وقوع تخلف مالی در یکی از شرکت‌های تابعه در سنوات گذشته، آقای رئیسی بلافاصله دستور استقرار سازمان حسابرسی و بازرسی آستان قدس را در آن شرکت به جهت بررسی موضوع صادر کرد”.

او گفته که گزارش اولیه این سازمان حاکی از وقوع سوءاستفاده در این شرکت بوده است.

به گفته آقای صباغیان، پرونده شکایت آستان قدس از افراد مرتبط با پرونده، حدود شش ماه پیش به دادسرای عمومی تهران داده شده است.

اخیرا برخی رسانه ها در گزارشی مرتضی بختیاری، قائم مقام فعلی آستان قدس را متهم کرده بود که مهدی عزیزیان، قائم مقام سابق را که به فساد متهم بوده، از کشور خارج کرده است.

آقای صباغیان ظاهرا در واکنش به این خبرها به تسنیم گفته: “عزل قائم مقام سابق آستان قدس جزو اولین تغییرات مدیریتی آیت الله رئیسی بود و پس از تودیع، وی عملا حتی یک روز هم در سمت مشاور یا هیئت امنا اشتغال نداشته است”.

آقای عزیزیان از اواخر اسفند سال ۱۳۹۳ به مدت حدود یک سال قائم مقام آیت‌الله عباس واعظ طبسی، تولیت وقت آستان قدس بود که در اسفند سال ۱۳۹۴ درگذشت.

آقای طبسی از بهمن ماه ۱۳۵۷ با حکم امام خمینی در سال ۱۳۵۷ به عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد و تا روز فوتش در ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ در این سمت باقی بود.

دیدگاه