وزیر اطلاعات: تروریست‌ها به دنبال ناامنی ایران هستند

  • 03 فروردین 1396 - 20:58
وزیر اطلاعات: تروریست‌ها به دنبال ناامنی ایران هستند

وزیر اطلاعات ایران روز چهارشنبه، دوم فروردین‌ماه، از وجود «تروریست‌ها»یی خبر داد که قصد دارند با «کمربند‌ انفجاری» و «بمب‌گذاری» ایران را به ناامنی بکشند، اما تاکنون تمام توطئه‌های آنها به دست این وزارتخانه خنثی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا٬ محمود علوی، وزیر اطلاعات، شامگاه چهارشنبه در آئین ورود یک کشتی هفت طبقه گردشگری به جزیره کیش افزود که «تروریست‌ها» تاکنون نتوانسته‌اند با این روش‌ها «امنیت را از مردم سلب کنند.»

علوی در سخنرانی خود از ایران به عنوان کشوری «امن» نام برد که با وجود «سرمایه‌گذاری برخی کشورها٬ تروریست‌ها موفق به انجام عملیات تروریستی نشدند.»

وی اضافه کرد که «تمامی توطئه‌ها و بمب‌گذاری‌ها در تور اطلاعاتی» وزارت اطلاعات افتاده و «همه عوامل آنها بازداشت شده‌اند.»

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «دشمنان بسیار زیادی در اقصی نقاط جهان تلاش می‌کنند تا امنیت ایران اسلامی را برهم زنند.»

علوی نامی از این «دشمنان» و کشور‌ها نبرد٬ اما پیش از این برخی مقام‌های جمهوری اسلامی عربستان سعودی را به تلاش برای ایجاد ناامنی در ایران متهم کرده‌اند.

نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی در ایران نیز سال ۱۳۹۴ بارها گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت کسانی منتشر کردند که هدف آنها «بمب‌گذاری» یا انجام عملیات «انتحاری» بوده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی در پی ناامن شدن برخی کشور‌های همسایه ایران همچون ترکیه و برخی کشور‌های اروپایی٬ بارها به «امنیت» موجود در ایران بالیده‌اند.

سخنرانی وزیر اطلاعات در آئین ورود کشتی هفت طبقه گردشگری به جزیره کیش نیز می‌تواند نشانه‌ای از این موضوع باشد.

یک فروند کشتی کروز اقیانوس‌پیما با نام «سانی» مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی چهارشنبه شب و برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی وارد آب‌های جزیره کیش شد.

این کشتی هفت طبقه دارای ۱۷۶ متر طول و ۲۳ متر عرض است و ۱۳۰ کابین و ۴۱۷ تخت اقامتی دارد.

سه هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای رستوران، دو سالن سینما، کتابخانه، اتاق مطالعه، سالن برگزاری همایش و اتاق بازی برای کودکان از دیگر امکانات این کشتی است.

تردد در مسیر کیش به قشم و سایر بنادر از جمله بندرعباس از مسیرهای در نظر گرفته شده برای این کشتی است.

هدف از به کارگیری این کشتی رونق گردشگری دریایی، ارتقاء سطح کیفی خدمات گردشگری در سفرهای کوتاه‌مدت، گشت‌های دریایی و تامین رفاه بیشتر گردشگران اعلام شده است.

دیدگاه