تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

ایران حمله تروریستی لندن را محکوم کرد

  • 03 فروردین 1396 - 20:52
ایران حمله تروریستی لندن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی لندن را محکوم کرد. بهرام قاسمی خواهان تشکیل یک ائتلاف “صادقانه و فراگیر بین‌المللی” برای مبارزه با تروریسم شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای حمله تروریستی لندن را محکوم و با خانواده قربانیان و آسیب‌دیدگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرگزای جمهوری اسلامی ایران ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار شکل‌گیری یک ائتلاف و “همکاری صادقانه و فراگیر بین‌المللی و اراده جدی از سوی تمامی کشورها” برای مبارزه با تروریسم شد.

بهرام قاسمی در ادامه گفته است: «تا زمانی که شاهد ائتلاف های غیرموثر، ناکارآمد و نمایشی در مبارزه با تروریسم در سطوح بین المللی و منطقه ای و همچنین اِعمال استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در مبارزه با این پدیده شوم و غیرانسانی هستیم، هیچ کشوری نمی‌تواند خود را مصون از تروریسم و تروریست‌ها بداند.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین خواهان قطع کانال‌های ارسال اسلحه و تجهیزات به تروریست‌ها شد و تاکید کرد که بایستی از “حمایت‌های مادی و معنوی به کشورها و گروه‌های مروّج افکار تروریستی –  تکفیری جلوگیری به عمل آید”.

ایران همواره عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی را به تجهیز مالی و نظامی تروریست‌های دولت اسلامی متهم می‌کند. در مقابل ایران همواره مظنون به تجهیز گروه‌های شیعه در یمن، لبنان و فلسطین است.

دیدگاه